Ahoj. Sžívám se s novou Astrou. Při jízdě se mi objevila na displ. hláška: "vyhřívání zadního okna". Po zapátrání v návodu jsem zjistil, že "během ojedinělých jízdních podmínek se toto zapne automaticky, aby se zvýšilo zatížení motoru". Vysvětlí mi někdo terminus technicus "ojedinělé jízdní podmínky, při kterých je nutno zvýšit zatížení motoru?". Nemám rád stroje, které mají vyšší IQ než já...
Jestli máš diesel, tak to souvisí s vypalováním DPF
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Když se vypaluje DPF je potřeba zatížit motor, proto se automaticky zapne vyhřívání zadního okna, které přidá na zátěži. Proces vypalování DPF je v manuálu popsán eufemisticky jako zvláštní jízdní podmínky, ale nastává to každých pár stovek km.
Díky za odpovědi. Po nich a po několikerém přečtení návodu jsem pochopil, že čištění funguje automaticky bez signalizace pouze v případě problémů o tom auto informuje. Pouze mne zaráží, že ta hl. o zapnutí vyhřívání okna tam byla asi tak 35 km, než jsem dojel domů, tedy do vypnutí motoru (auto má nájezd 36 tis.). U "H" to bylo poznat pouze na výrazné, téměř dvojnásobné spotřebě. U souč. "J" to na zvýšení spotřeby téměř není poznat.
Kedze opel (mozno aj ine automobilky) kaslu na to aby vodic bol upovedomeny o to ze sa prave vypaluje DPF tak si niektori majitelia astier pripadne insignii montuju ledku ktora je napojena na vyhrev spatneho zrkadla a skryta niekde v perifernom dohlade vodica.
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652
a aky to ma vyznam? lebo z mojho pohladu, ci vypaluje, ci nie je mi to suma fuk. vypali a hotovo, ak nestihne, pri najblizsej jazde zvacsa sa ozve zase a ked to neda, objavi sa hlaska. napriklad dnes, po 70km ceste, si zmyslel, ze bude vypalovat 5km pred cielom. no jasne, ze nedovypaloval. nebudem predsa otrokom auta, kruzit pri pracovisku, aj ked robim v prerii, ci ho nechavat na parkovisku nastartovane.
a na druhej stranke, zeny to neotravuje, ze nieco svieti a chlap to zisti hned. podla zvuku, akceleracie, zadymenie pri prvom zoslapnuti plynu po zapnuti vypalovania, vyssie otacky, smrad.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Ja by som tu ledku bral, radsej niekde pred koncom cesty kludne dovypalovat ak to zapne..jazdim pomenej teraz..ako ked mi to ma zasvietit rovno ked idem do doktora, mam termin alebo som na semaforoch....dakujem zazil som..vtedy ma clovek to auto chut podpalit a len zbytocny stres..
Vyznam to ma taky ze je urcite lacnejsie nechat chvilku nastartovane alebo dat kolecko ako riesit upchate DPF....
Zial doba je taka ze ludia si kupuju vysadne dizle na jazdenie po meste. A to len vdaka tomu ze je nafta o tolko lacnejsia ako benzin.
A vela ludi sa autam nerozumie a su aj ludia co o nejakom DPF ani nepoculi...
Otazka je ze na co je vobec dobre to DPF ak kvoly nemu musis urobit este 20km navyse ak nahodou nevyda vypalovanie pocas jazdy....
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652
Tak to je druhavec, ked si niekto kupi diesel do mesta. Tomu tam mozte aj 10lediek dat,lebo ten o motoroch podlamna i tak vela nevie. Na druhej strane ani nove benziny nie su uz stavane na mesto. Mam na mysli maloobjemove turbace.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L