Kolisání otáček

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od jack » 19 úno 2018, 16:10

"Tak to k.... ani náhodou" :), bez akumulátoru "ani ťuk".
Skús odpojiť akumulátor po naštartovaní a uvidíš (alebo radšej nič neskúšaj) - prinajlepšom pri dobrej konštalácií hviezd ti zdochne motor, pri horšej variante bude oprava veľmi drahá. Vysvetľovanie zapojenia elektrickej dobíjacej sústavy, úloha alternátoru a ako funguje, ako sa správa a akú činnosť robí v jednotlivých situáciach, ...atď. je trochu na dlhšie a ani téma na to nie je určená - už teraz je to Off Topic.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Reklama
 

Uživatelský avatar
Repulse
Příspěvky: 2
Registrován: 18 čer 2016, 20:39

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od Repulse » 08 bře 2018, 19:57

Ahoj kolegové. Na Astře 2,0 CDTI 121kW mi začal kolisat volnoběh, stejně jako na videu v prvním příspěvku. Na úplně studeném motoru to nedělá, až když se ohřeje tak na 70 stupňů, tak to začne dělat. Když je pak motor ohřátý na provozní teplotu, dělá to sporadicky, jednou víc, jednou míň. Zdá se mi, že když zapnu výstražné blinkry, dělá to víc, nebo to tím jde spustit. Byl jsem na diagnostice, výsledek žádný. Dostal jsem radu, že může být špatné ukostření motoru, to také bylo OK. Proměřili jsme dobíjení. Po nastartování dobíjel altík přes 14V, po projetí auts to spadlo na nějakých 13,9V. Bylo mi řečeno, že to jsou normální parametry. Takže od alternátoru to nebude. Vůbec se v technice turbodieselů nevyznám. Poradí mi někdo kde začít hledat problém? V diskuzích k 1,7 a 1,6 CDTI jsem narazil, že to často dělá regulátor tlaku paliva, ale nikde jsem nenašel obdobný ND na dvoulitr. Dost mě to štve, protože motor má najesto 80 tisíc a už jsou trable. Do tahu jde motor normálně, spotřeba je taky standardní kolem 5,8 litru, jako před projevem závady.
Díky.
Astra Sports Tourer 2,0 CDTI,121kW, r.v.2015

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od jack » 08 bře 2018, 20:20

Už to tu niekto spomínal a aj tebe naznačili, že problém môže robiť ukostrenie, čiže nízke napätie.
Ja by som najsamprv skúsil premerať akumulátor a prípadne ho nabil na plnú kapacitu. Keď to nepomôže, potom by som skúsil sa pohrať s pružinou regulátoru tlaku paliva (myslím si, že taký istý problém ako u dízlakov 1,6/1,7 CDTI), ale predtým sa ešte pozri, v akom stave je palivový filter -kedy bol menený? Ďalej už netuším že čo ešte.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
Repulse
Příspěvky: 2
Registrován: 18 čer 2016, 20:39

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od Repulse » 08 bře 2018, 21:24

Motor jsme zkusili ukostřit kabelem napřímo a dělalo to pořád. Akumulátor jsem také nechal proměřit a to i pod zátěží a je OK. Palivový filtr...hm na ten jsem nepomyslel. Ten je tam rok, cca 34 tisíc kilometrů. Objednám se na výměnu. Děkuji za radu, to je asi základ.
Astra Sports Tourer 2,0 CDTI,121kW, r.v.2015

Uživatelský avatar
aurega
Příspěvky: 111
Registrován: 25 říj 2016, 22:22
Bydliště: Brno

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od aurega » 30 črc 2018, 10:58

Koukám že mám stejný popisovaný problém - a17dts 96kw - takže výměnu ventilu nedoporučuješ Xavier?
Přemýšlel jsem ještě jestli to nemohou být vstřiky?
Astra J ST 2013 / 1.7 tdci 96kw

Uživatelský avatar
Eisy
Příspěvky: 431
Registrován: 24 úno 2014, 18:45
Bydliště: okr. Malacky

Kolisání otáček

Příspěvek od Eisy » 30 črc 2018, 21:18

Konkretne co sa deje?
Astra GTC Sport A14NET 103kW
Insignia Cosmo ST A20DTH 118kW 4x4

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od Xavier » 31 črc 2018, 08:44

nie nedoporucujem. ak mas podozrenie na ventil regulacie tlaku, skus ho vybrat a natiahnut jemne pruzinku. mne menili v zaruke 2x ten ventil a vzdy sa to objavilo. ako som pisal. po vymene to ustalo, lebo prislo teplo, leto a nebol problem. teraz mi to robi i v lete ked nastartujem. max minutu a potom uz s tym nemam problem. minutu rano pri studenom motore a potom ak auto stoji 7-8hodin a sa vychladi. zvazujem ze dam vycistit dpfko v BB je firma na to, ze ci to neovplyvni i toto. DPF vraj dava u mna cyklus 600km v priemere. No hned ako nechodim po dialnici a mam par startov v meste je plny. Tak neviem ako vycitali udaje v opli, ale zvazujem ze spravim to vycistenie a potom ze by som skusil ten rventil vybrat a natiahnut jemne pruzinku.
Fakt neviem co to sposobuje, ale uz to nejak neriesim. Aj tak sa to vzdy vrati po stvrt roku pri mojich km
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Kolisání otáček

Příspěvek od Xavier » 31 črc 2018, 08:45

eisy, ide o to, ze kolisu otacky na volnobehu. stva sa to pri studenom starte najcastejsie. auto asi minutu bojuje s otackami a chodia hore, dole cca o 100ot. vyrazne sa to zvykne prejavit pri vypalovani dpf a jazde na jednotke. vtedy kolisu aj za jazdy. myslim jazdu polna cesta a fakt pri prechode jamami uplne pomaly sa mi stavalo, ze to trhalo az autom
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Odpovědět