astra J 1.4 Turbo 103 kw

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
erikzet
Příspěvky: 5
Registrován: 16 dub 2016, 16:41

astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od erikzet » 16 dub 2016, 16:50

Ahojte rozohodol som sa moju xsaru II vymenit za astru J. Momentalne mam diesel a chcem benzin lebo vacsinou jazdim mesto. Zajtra mam ist pozriet jednu astru 1.4 turbo 103kw rocnik 2010 125 000km, astra je od prveho majitela. A chcem sa opytat na nejake rady alebo postrehy pri tejto motorizacii a poctu KM na co si mam dat pozor, co zvykne odchadzat atd.

Inzeraty pozeram uz cca mesiac a vsetko je autobazar. Konecne sa mi naskytla tato astra, vyzera velmi pekne podla obrazkov a velke plus davat tomu, ze je to od prveho majitela a nie nejaka dovezena a poskladana haraburda.

Tak budem rad za kazdu radu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od blesk » 16 dub 2016, 18:20

Tento rocnik mal vela zvolavacich akcii, bolo by dobre, aky by auto uz absolvovalo vsetky, usetri ti to cas a peniaze, ale overt to jednoducho a rychlo sa asi neda. V Opli to mozno niekde eviduju, ale sami nevedia kde. Vyskusaj prevodovku na vsetky stupne, ci nehuci. Daj pozor, aby motor nezral olej. To sa tazko overuje na kratkej jazde, tak aspon skontroluj pred a po jazde mierku a nastartuj za studena, ci nejde modry dym z vyfuku. Pozri, ci je dost chladiacej kvapaliny a ci netecie vodna pumpa - je v strede pod klinovym remenom - aj ked je pravda, ze vela pump tecie, podla Opla je to ok. Skontroluje motor, ci nema uniky oleja, pozaduj zlavu, vsetky tesnenia su drahe. Pri studenom starte pocuvaj ci nehuci retaz ako na traktore - 5 a viac sekund (1-2sek su ok), pripadne ci nesklbe pri plyne = natiahnuta retaz. Senzory tlaku v pneu, ci funguju vsetky. Su dost drahe. Brzdy idu dole rychlo, 125t km uz moze mat druhu sadu na konci zivotnosti. Ak je to ST pozri, ci nekoroduje strecha okolo uchytenia stresnych lyzin. A potom obecne ako pri kazdom aute turbo ci nepiska, tlmice, pneu, baterka, alternator, elektrika, ramena, loziska,... keby to bol rocnik 2013 tak ten zoznam by bol o 80% kratsi ;-) (samozrejme auto nalezite drahsie) ale nie je to ziadna tragedia. Vacsina aut aj z tychto rokov je ok, je dost velka sanca, ze ak boli problemy, tak za tie roky a km sa vyriesili v zaruke. Samozrejme nieco uz mohlo prist po zaruke a preto to majitel predal do bazara, ty to musis teraz zistit :-) - vela stastia a potom napis, ako to dopadlo.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

erikzet
Příspěvky: 5
Registrován: 16 dub 2016, 16:41

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od erikzet » 20 dub 2016, 15:20

Tak som sa rozhodol ju nekupit a este pockat. A klasicka 1.4 nebola spolahlivejsia? Dal som si rozpocet 8 000€ a rocniky 2013 a vyssie zacinaju na 10 500€.

Vela ludi pise ze 1.4 bez turba je pomala, ale to mi nejak extra nevadi. Hlavne nech je auto spolahlive.

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od Astra - R@SAG » 20 dub 2016, 15:40

Nejde o to že by bylo pomalé, ale 1.4 100k je na tak těžké auto hodně málo. Sice koupíš ji levněji, ale pak ta spotřeba je vysoká, žádná rezerva výkonu při předjetí. Spolehlivější pravděpodobně bude, nemá TURBO a co by se tam kazilo :D :D :D . Pokud ale zapneš klimatizaci na tomto motoru, tak se budeš trápit i v mírném stoupání.

Trochu s historie:

Já už měl Astru F a i G s motory 1.4 a Astra G měla 1.4 16v Twinport 90k / 66kW, na auto o váze 1150kg to bylo tak nahraně. Pokud jsem jezdil sám v autě, tak docela v pohodě. Při naložení 2 dospělý / 2 děti, tak už to bylo horší a pokud jsme zapl klimatizaci, tak to byla konečná.

Proto jsem vždy při naloženém autě s rodinou v létě jezdil takto, zapnul jsme klimu a pokud jsme chtěl předjet, manželka klimu vypla (vytočil jsem motor na 4000ot.) předjel a pak opět se zapla klima. Doměsta to bylo super, na dálnici to taky šlo, ale mírné stoupání, kopce, zaplá klima, to bylo konečná a motor se musel neustále držet mezi 3500 - 4000ot.

Podtrženo a sečtěno pokud bys šel do motoru bez TURBA, tak aspoň 1.6.16v 85Kw 115k, ale ten krouťák s TURBEM, ti udělá tu rezervu a to mam tu slabší 120k.

Informace o motorech Astra J - http://astra-rasag.maweb.eu/?page_id=90

Objem motoru 1.4 ECOTEC
Kód motoru A14XER
(74kW / 100 k)
Emisní norma EURO 5
Palivo Benzín
Počet válců 4
Průměr válců – Vrtání (mm) 73,4
Zdvih (mm) 82,6
Zdvyhový objem (cm3) 1398
Výkon motoru (kW/k) 74 / 100
pří ot./min. 6000
Točivý moment (Nm) 130
pří ot./min. 4000
Beoloovnaté palivo (RON) Natural 95 / 98
Spotřeba motorového oleje (l/1000 km) 0,6
Převpdpvka manuál 5.st O
Převpdpvka manuál 6.st —-
Max. rychlost – automatická převpdpvka —-
Spotřeba paliva – 5dv / Combi / Sedan
Město 7,2 / 7,6 / 7,2
Mimo město 4,6 – 4,8 / 4,9 / 4,6
Kombinovavá 5.5 – 5,7 / 5,9 / 5,5
Emise CO2 (g/km) 129 – 139
Max. rychlost (km/h) 178 / 175 / 183
Zrychlení 0 – 100 km/h (s) 13,9 / 14,5 / 14,2



Objem motoru 1.4 Turbo ECOTEC
Kód motoru A14NEL
(88kW / 120 k)
Emisní norma EURO 5
Palivo Benzín
Počet válců 4
Průměr válců – Vrtání (mm) 72,5
Zdvih (mm) 82,6
Zdvyhový objem (cm3) 1362
Výkon motoru (kW/k) 88 / 120
pří ot./min. 4200 – 6000
Točivý moment (Nm) 200
pří ot./min. 1850 – 4200
Beoloovnaté palivo (RON) Natural 95 / 98
Spotřeba motorového oleje (l/1000 km) 0,6
Převpdpvka manuál 5.st —-
Převpdpvka manuál 6.st O
Max. rychlost – automatická převpdpvka —-
Spotřeba paliva – 5dv / Combi / Sedan
Město 7,9 / 8,4 / —
Mimo město 4,7 / 4,9 / —
Kombinovavá 5,9 / 6,1 / —
Emise CO2 (g/km) 137 / 139 / —
Max. rychlost (km/h) 192 / 190 / —
Zrychlení 0 – 100 km/h (s) 11,0 / 11,2 / —
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

erikzet
Příspěvky: 5
Registrován: 16 dub 2016, 16:41

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od erikzet » 20 dub 2016, 15:52

Asi 90% jazdim len ja priatelka a civava :D. Klimu mam aj v xsare, ale nepouzivam ju lebo som silny alergik. Samozrejme, ze by som radsej Turbo verziu, ale uz nad 10 000€ nechcem davat aby som kupil rocnik 2013, tak preto sa pytam ci v mojom pripade by nestacila cista 1.4.
A ked som pozeral auta do 8 000€ tak astra je jedine auto, ktore sa mi paci.
Poprípade ked sa da mensi chip na 1.4 to nepomoze?

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od blesk » 20 dub 2016, 15:56

Samotny blok je rovnaky, kruzky ma rovnake, s tymi mala problem aj Astra H 1.4, ale tych motorov bolo malo, lebo boli slabe. Co je naviac - turbo, intercooler,... je spolahlive, v ramci moznosti.
Turbo ma 6st prevodovku, ktora ma problem s loziskom. 5st je asi spolahlivejsia, ale rovnaku maju aj vsetky diesely ktore sa teraz ojazdene na SK hlavne kupuju, naviac firemne so zapadu - 30tisicove intrvaly oleja, povodne naplne v prevodovke, ktovie aky jazdny styl,...
Zvolavaciek bolo dost, ale to je sumar, nie vsetky auta mali vsetky problemy. Ako u kazdeho auta/znacky. Po facelifte su najspolahlivejsie, uplne spolahlive su tie, posledne - J, ked uz vsetci kupuju zase nespolahlive nove modely - K.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od jack » 20 dub 2016, 16:31

A čo táto: http://autobazar.slovenskainzercia.sk/o ... hp-ponuka/ i keď podľa mňa je podozrivo dosť nízka cena - treba preveriť históriu a vidieť .
1.4-ku atmosféru nekupuj, na hmotnosť auta je to veľmi slabé. Ja mám 1.6-ku a je to len tak-tak, žiadný "trhač asfaltu".
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
dusan992
Příspěvky: 483
Registrován: 20 dub 2015, 12:16
Bydliště: KS=Košice - okolie

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od dusan992 » 20 dub 2016, 16:35

Pozeraj aj troska do buducna...nie len na to ze dneska jazdis sam s priatelkou. Ten slaby vykon nedokazes s cipom vykompenzovat. 1.4 ma okolo 1.5 tony. A vykon vyssi len o 10 koni ako astra s pred 15 rokov ktora vazila len 1145kg. Cize s defacto rovnakym vykonom mas v aute skoro o 400kg viac. Velky nepomer.
Plus spotreba bude vyssia lebo musis viac vyatacat motor...
A 10000 za 3 rocne auto nie je az tak vela ak to nie je socka vybava s trapnym motorom
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652

Uživatelský avatar
kroup
Příspěvky: 130
Registrován: 29 bře 2015, 08:28
Bydliště: Praha 5

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od kroup » 20 dub 2016, 17:06

Protože před rokem jsem řešil prakticky stejné rozhodování, měl bych k tomu jeden postřeh: nechceš přeci jenom ještě popřemýšlet o dieselu?
Měl jsem podobnou představu, auto ideálně 2012, 1.4 turbo. Ale byly dost drahé a hlavně jich bylo na výběr zoufale málo (jednotky kusů za několik měsíců). Nevím jak na Slovensku, ale tady v Česku bylo takových Aster v naftě na výběr mnohonásobně víc, v jednu chvíli připadalo na pět benzínových inzerátů přes sedmdesát naftových. A protože diesely mají při stejném stáří typicky o dost více najeto, byly i příslušně levnější, takže těch 8tis eur by bylo akorát. Byl jsem pevně rozhodnutý si diesel nepořídit asi ze stejných důvodů jako ty (malý nájezd za rok, hodně město), ale nakonec jsem to s naftou zkusil a zatím nelituju. Jestli se můj typický nájezd na autě negativně projeví ukáže až čas, ale zatím jsem spokojený. A i ohledně spolehlivosti bych naftové CDTi hodnotil lépe (podle toho co jsem si nahledal při koupi) než 1.4 turbo.
PS: Samozřejmě tě nechci nijak přesvědčovat směrem k dieselu, jen nabízím svou zkušenost.
Astra J Sports Tourer, A20DTH, 2012
Předchozí: Astra G Caravan Njoy, Z16XE, 2003

erikzet
Příspěvky: 5
Registrován: 16 dub 2016, 16:41

Re: astra J 1.4 Turbo 103 kw

Příspěvek od erikzet » 20 dub 2016, 18:58

Diesel som povodne aj rozmyslal a ani nesrandujt, ze mamzobrat diesel, lebo asi cca dva tyzdne dozadu bola za 7500 astra 1.7 xenony, polokoza, display, adaptivny podvozok atd atd. Teraz ked som pozrel neni tam nic zaujimave. Je strasne malo inzeratov a v meste vidim jazdit dost astier. Uz som zufaly co kupit teda. Diesel mam 8 rokov a benzin som chcel nech to auto netrpi v meste a nech nemam zbytocne naklady na servis

Odpovědět