Chtěl bych se vás všech zeptat na názor, jestli dávat do nafty aditivum, nebo ne. Já tam přes zimu hrnul VIFko (pro jistotu, i když zima moc nebyla ). Dneska je totiž každá nafta aditivovaná, tak jestli má smysl dávat tam další. Jestli tu už to téma někde je, tak to tu smažte
Na já sice vždy měl benzinové motory a i zde jsem přidával VIF po celý rok, potřeba klesla o cca 0,4 - 0,6lit, podle toho zda se jednalo o zimu a nebo léto. Do Astry J to budu dávat opět už od 1 nádrže. Jedna plechavka 500ml = 10 plných nádrží.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory
Tazko povedat aky to ma vplyv a ci ma zmysel na suciastky. To by sa museli porovnat dve auta tankujuce a prevadzkujuce uplne rovnako. Jedno s aditivom druhe bez. No z druheho hladiska. Pouzil som na predoslej astre po kupe asi pri 20tis km. Rozdiel som v nocom necitil, nevidel. Pouzil som potom az pri 90tisk km. Medzitym som aditiva nepouzival. Rozdiel zase ziadny. Ani spotreba, ani hlucnost motora sa nezmenila. Absolutne nic. Pouzil som cca 6-7 x za sebou a viac som neriesil. Teraz som na novej astre dal po kupe do metro nafty, lebo som este mal trocha VIFka doma. Rozdiel zase ziadny. Takze z tohto hladiska som ja vifko zavrhol.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Rozdil se projevi hlavne pri nizsich teplotach (-10 a dal). Ted byla zima dost slaba, ale par let zpet jsem bez aditiva jednou rano nenastartoval, nafta v trubkach po autem zatuhla. S VIFem se to nikdy nestalo.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Aditiva nejsou moc poznat při samotné jízdě a i na spotřebu mají jen minimální vliv, ale jsou poznat dlouhodobě na čistotě motoru a palivové soustavy.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
Xavier píše:Tazko povedat aky to ma vplyv a ci ma zmysel na suciastky. To by sa museli porovnat dve auta tankujuce a prevadzkujuce uplne rovnako. Jedno s aditivom druhe bez. No z druheho hladiska. Pouzil som na predoslej astre po kupe asi pri 20tis km. Rozdiel som v nocom necitil, nevidel. Pouzil som potom az pri 90tisk km. Medzitym som aditiva nepouzival. Rozdiel zase ziadny. Ani spotreba, ani hlucnost motora sa nezmenila. Absolutne nic. Pouzil som cca 6-7 x za sebou a viac som neriesil. Teraz som na novej astre dal po kupe do metro nafty, lebo som este mal trocha VIFka doma. Rozdiel zase ziadny. Takze z tohto hladiska som ja vifko zavrhol.
Ono VIF by asi nemělo mít takovej vlív, kterej snadno poznáš. Zvyšuje ketanove cislo, ktere je prej v ČR povině menší, než chutná CR motorům. Takže já to tam asi sypat budu (pro jistotu, zase tolik to nestojí). Spotřeba ani nevím, jestli klesla, možná o málo. Ale těm vstřikům by to prej pomáhat mělo.
jsou dve moznosti bud dat aditiva nebo puzit premiove palivo nejde ani tak o oktanove nebo cetanove číslo ale spis o mazivost použitého paliva co se nejvíce ukaze na CR naftovych a primovstrikovych benzinovych motorech co se tyce hlucnosti vstrikovacu a jejich pridirani
ja pridaval VIF celorocne a bylo to znat třeba při najezdu cca 250000km na obyc naftu porad puvodni vstrikovace a cerpadlo motor nekouril a nikdy i při nizkych teplotách nebyl problém ze startem
další poznatek astra A16XHT ze zacatku zaklepani sem tam(tankovano obyc BA95) po prechodu na vervu100 a pridavanim VIF do BA95 toto zmizelo a celkove mam pocit ze chod vstrikovacu se zjemnil
astra j sportstourer cosmo 1.6sidi turbo
corsa d a12xer
ex opel
zafira b a17dtr
astra h z17dth
corsa b x10xe