Nový výchozí a hlavní web pro všechny fandy značky je OPEL-FORUM.CZ,
kde najdete jak kategorii Opel Astra J tak i Zafira Tourer.

Toto forum bylo uzavřeno. Je možné pouze prohlížení.



Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Ukažte ostatním svoje Jéčko
Odpovědět
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 241
Registrován: čtv 17. čer 2010 15:49:15

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od milosh » úte 11. úno 2020 9:58:32

A to řešíš nový auto? Pokud jezdí v pohodě neřešil bych 10 let ještě :)

Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » úte 11. úno 2020 15:47:52

Miloshi, já bych nové auto neřešil, ale potřebuji automatickou převodovku, díky potížím z levou nohou.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » stř 12. úno 2020 10:57:41

Tak Astra projde důkladnou kontrolou u Romana K v Brně. Právě jsem se objednal a jak tam budu na služební cestě 2 dny, tak nechávám vyměnit převodový oléj v M32 preventivně, dále výměna motorového oleje + olejového filtru a kontrola brzdových kotoučů + desek (kolik ještě budu moc najed, než příjde výměna :D :D :D ). Můj odhad je, že na podzim to stejně příjde :D :D :D :D .
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Xzar
Příspěvky: 110
Registrován: sob 12. kvě 2018 0:11:42

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Xzar » stř 12. úno 2020 14:44:38

A už víš co budeš dávat za brzdy?
Astra J ST 2015 Cosmo 1.6 CDTI B16DTH 100kW

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » stř 12. úno 2020 15:10:59

No chtěl bych Brembo Xtra + desky taky Brembo, jen že podle mojí motorizace se vrtané kotouče dělají pouze na předek :roll: :roll: . Na zadek bych musel dirované kotouče dopasovat a to se mi moc nechce. Tak pořád hledám a nebo značku Zimmermann, jsem dával na Adtru G a perfektně brzdily, sto krát lépe než originály.

Teště uvidím, co mi řekne Roman K v Brně a možná to ještě letos odjezdím v pohodě a přesunu to na příští rok, uvidíme. Letos to vezmu podle servisního plánu a k tomu komplet servis klimatizace, desinfekce (Dezinfekce vozidla ozónem) + filtr + doplnění. Znám jednu firmu co to děla hodně dobře a za přijatelnou cenu u nás v Ostravě. klimatizaci desinfikuji každý rok a filtr měním taky.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 241
Registrován: čtv 17. čer 2010 15:49:15

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od milosh » stř 12. úno 2020 17:16:34

Astra - R@SAG píše:
úte 11. úno 2020 15:47:52
potřebuji automaticku převodovku
I chlap k tomu jednou dospeje, ja jezdim s automatem uz 14 let a manual uz bych nechtel (ale rad si zakvedlam 1x za rok treba v lete u more na dovolene pujcenym autem...)

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » pát 28. úno 2020 11:11:54

Ahoj kolegové, tak Astra se vrátila zpět z Brna v plné kráse a prošla důkladnou prohlídkou u Romana K.

Kontrola po dobe 1 rok, 3 roky, 5 let .. - servisní plán
Výměna motorového oleje GM Dexos 1 gen 2 - 5w30 a FILTRON olejový filtr - 95599877 / oe648/6
Výměna převodového oleje v převodovce M32 - preventivně (žádné potíže) množství 2litry - BOT 303 obj.č. 93165694
Výměna chladící kapaliny v motoru - dle servisního intervalu (5let / 240 000km) - červená originál GM kat číslo 1940663
Konreola brzdových kotoučů + desek
Výměna vzduchového filtru za FIILTRON - AP051/7
Kontrola celého vozu.

Dost mě zajímalo, hlavně, jak na tom bude po výměně opeje v převodovce M32 řazení. Neměl jsem žádné potíže, ale preventivně měněno. Hned při prvním zařazení byl znát velký rozdíl, řazení bylo takové měké a těch 200km do Ostravy po dálnici jsem testoval řazení a byla to jedna báseň. Chladící kapalina se už žlutá pro tento motor nedává, proto byla dodána original, dle motorizace a je červená (celkem 3 litry + naředění. Nadále byl při výměně chladící kapaliny proveden proplach chladícího okruhu, aby se vše vyčistilo. Nechal jsem nastavit na -38st. Kontrola brzd dopadla nadočekávání a výměna neni třeba min. rok. Přední desky jsou tak na cca min. 15 000km ještě a zadní desky cca min. na 50 000km. Kotouče mají malou hranu a tak pohoda. Nadále bylo překontrolováno vše od předu až do zadu. Jsem velice spokojen, jak s přístupem, tak odvedenou práci. Tak by měl fungovat každy servis a ne, brát jen peníze a odvedená práje provedena špatně. Celkový dojem, jako ve škole na 1*.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: ned 15. pro 2013 15:12:02

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od jack » pát 28. úno 2020 11:50:06

Perfektné - takže tie naše Astry sú - aj napriek prevládajúcej dosť zlej (mýlnej) povesti motoristickej verejnosti -v porovnaní s inými značkami vo svojej triede na dobrej kvalitatívnej úrovni. Želám veľa ďalších kilometrov bez poruchy a nehody.
No mám jeden postreh ohľadom filtrov - niekde som videl test na olejové a vzduchové filtre a filtre zn. Filtron veľmi neoslnili (myslím, že výroba PL) - zvlášť vzduchový, no je to len môj subjektívny názor. Ja používam väčšinou MANN, príp. Alco, Hengst, Mahle.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG » pát 28. úno 2020 13:41:15

Jack - plně s tebou souhlasím a podle informaci s Brna naše Astry jsou ještě na tom jako poslední skvěle, už i Astra K to odnesla a plechy na Astře K jsou snad poloviční tloušťky. Při 30 000km (3 lety) jsem zde dával níže uvedenou fotografii a nevěděl co to může být. Roman K mi vše vysvětlil a nejde o nic hrozného a je to hodně častý problém těchto 1.4 Turbo motorů. V mém případě jde o rosení oleje na 2 místech (první rosení je mezi olejovým čerpadlem - těsněním a blokem motoru, tam se to rosí a pomalu stíka k olejové vaně) no a pak 2 místo je u víke ventylů, kde to se také rosí. Tato vlastnost je u mnoho těchto motorů a není to velký únik oleje. Proto u Romana K v servise umyli motor a při výměně chladící kapaliny sledovali, kde se to rosí a co to vlastně způsobuje. Momentálně se nic neděje a nemám to řešit, v případě, že bych zjistil velký únik, tak se to opraví, přetěsní. Ve spodní čísti dotáhli šrouby a tím by se rosení mělo odstranit. Uvidím, jinak Astra je v perfektním stavu a na to že jezdí krátké trasy po městě, tak i brzdy na tom jsou skvěle. Co mě ale zaráží, že v autorizovaném servise na to kašlali a i po mé urgenci.

Tento únik tam je už od novoty a proč by zákazníkovi udělali reklamaci v prvních 2 letech. Vždit on pod auto neleze a vidět to skoro není a nebudeme nic reklamovat u výrobce. Klasický postoj autorizovaného servisu.

Ty filtry neřeším, měním oléj co 6 - 7 000km a pak ostatní filtry každý rok. Jinak taky preferuji značku MANN. Osobně mi bylo doporučeno, že Astru J nemám prodávat a že pokud o ní tak pečuji, tak ještě 10 let vydrží bez komplikací :D :D :D .

Nová auta a jejich motory o 3 válcích mají životnost tak poloviční a i další díly, co se běžně u starších aut měnilo ve 200 000km, dnes to nepřežije ani 100 000km - jako např. škrtící klapky, spojky apod.

No a zase se vracíme na začátek, servis kde majteli vše vysvětlí, ukážou a přímo řeknou, zda se to má řešit ihned a nebo to počká. Netahaji se zákazníka peníze za každou cenu, k zákazníkovy se chovají profesionálně a to od prvního kontaktu, např. po telefonu = objednání, převzení vozidla bez čekání v dohodnutou hodinu, nadále telefonická konzultace, co se našlo, co třeba vyměnit apod. Pak dohodnutý datum a čas vyzvednutí, předání vozu přesně v domluvenou hodinu. Vysvětlení všech úkonů a položek na dokladu, přátelské rozloučení, čistota servisu, to dělá na zákazníka taky velký dojem. Podtrženo a sečteno = perfektní. Osobně jsem se zase přesvědčíl, že ještě je pár takových skvělých lidí, co práci dělají podctivě.
Přílohy
unik oleje.jpg
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

beavis
Příspěvky: 220
Registrován: ned 08. zář 2013 9:42:56
Bydliště: Ústecký kraj

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od beavis » pát 28. úno 2020 15:45:21

Me nekde taky lehce prosakuje olej. Pro jistotu jsem koupil nova tesneni k selenoidum, tak je na jare vymenim jestli to pomuze, jinak to bude asi jak pises nekde okolo vika ventilu. Ono je pri otevreny kapote temer prd videt, ale pohled zespoda je dost desnej jak je vana poblita a vubec cela leva strana. Zaplat panbuh ze neubyva olej:-)
Astra G 3 dv. X16XEL
Astra H 5 dv. Z16XEP
Astra J ST A14NET

Odpovědět