Právě je úte 26. bře 2019 12:13:00





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: sob 16. bře 2019 19:20:42 
Offline

Registrován: sob 16. bře 2019 19:08:09
Příspěvky: 2
Ahoj, fórum jsem si pečlivě pročetl, ale odpověď jsem nenašel. Mám benzín 1,6 85kW, najeto cca 70 000km, rok výroby 2015. Před 3 týdny mi motor začal studený cukat a ukázala se na palubce hláška "SERVIS ESP" a blikala u toho kontrolka motoru. po vypnutí a zapnutí motoru chyby z palubky zmizely, ale z projevu motoru nikoliv. Cuká za studena, při cca 1300-2000 otáček. Někdy i při běhu na volnoběh se auto chvěje. Tankuji výhradně u benziny, od této záležitosti výhradně Vervu+přilévám aditiva. Motor byl lepší a lepší, ale dnes se vše opakovalo. Nejezdím na nízké otáčky, spíš jsem dynamický řidič se spotřebou okolo 9l/100 km.
Na co se zaměřit, Svíčky, časování, rozvody? Někde tady jsem četl o ERG ventilu, že je zarostlý karbonem, opravdu má atmosferický benzín 1,6 85kW ERG ventil? Nejsem automechanik, ale při pohledu pod kapotu jsem ho neviděl.
Děkuji za každou radu, auto půjde do Oplu (HK) do servisu, ale abych tušil, co mu je a jestli je to častá vada, nebo ji budou 14dní hledat.


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: sob 16. bře 2019 20:18:41 
Offline

Registrován: ned 15. pro 2013 15:12:02
Příspěvky: 895
Bydliště: MI
Príčin môže byť viac, spomeniem len tie najviac pravdepodobné:
- kedy boli menené sviečky, výrobca predpisuje životnosť 60000km, no z praxe je ich lepšie vymeniť po max. 30000km
- s včas nevymenenými sviečkami súvisí aj možnosť (dosť častá) poruchy zapaľovacej lišty (prebitie izolátora)
https://www.youtube.com/watch?v=eRs3KRy7wKU
- skontrolovať čistotu škrtiacej klapky a MAF senzoru (v telese vzduchového filtru)
príp. skontrolovať čistotu vzduchového filtru, no keďže to robí pri studenom motore, tak tam problém nepredpokladám
- chybu rozvodov tak isto nepredpokladám - výmena ozubeného remeňa je predpísaná pri 150000km/10rokov.
A táto motorizácia EGR ventil nemá, tak isto ani DPF a iné serepetičky, s ktorými sú (len) problémy
Tu máš najčastejšie sa vyskytujúce chyby u Astry J
https://www.youtube.com/watch?v=ZBNVPkB7Xvs
https://www.youtube.com/watch?v=6LlPDvzUn3s

_________________
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo / M-2014


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: stř 20. bře 2019 21:58:34 
Offline

Registrován: sob 16. bře 2019 19:08:09
Příspěvky: 2
Děkuji "Jack" za odpověď, bla zcela pravdivá.
Dneska jsem si Astru přivezl se servisu. U servisu na 60 000km servis opomenul (Honda HK) výměnu svíček, takže výměna svíček a bohužel to odnesla i zapalovací lišta... Astra teď krásně táhne, a snad zas bude na chvíli pokoj.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  




cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz