Stránka 8 z 8

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 18 lis 2016, 22:18
od pico
Dnes som stal vonku, ked syn parkoval a pocul som, ze vzdy ked pustil spojku a motor sa dostal do zaberu ozvalo sa take kovove tuknutie. Aj dopredu, aj dozadu ako manevroval. V interieri to nie je pocut. Je to normalny zvuk z prevodovky ?

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 24 lis 2016, 13:12
od blesk
Praskat moze cokolvek, napriklad poloos pred smrtou. Musel by si to viac specifikovat.
Inak ale objavuju sa problemy 1.0T, podobne ako ma nova 1.4T
http://www.corsaeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=2491
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... e-ignition
Ide o tzv LSPI konciace v niektorych pripadoch prasknutym piestom. Viac uz na K fore.

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 24 lis 2016, 16:11
od Marek L
Pico: Já jen tipnu, že to bude normální zvuk. My někteří na Astře J ho slyšíme i vevnitř. Já osobně slyším sem tam ťuknutí při manipulaci se spojkou anebo i s řadící pákou. Už jsme to tu někde řešili a řekl bych, že to tak OPEL má. Takový kovový zvuk a pocit, že páka něco odtlačuje. Princi náhodný. Štve mě to, ale přestal jsem to řešit. Tak přeju ať to není nic vážnějšího. Když tak vyřešit v záruce.

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 24 lis 2016, 22:10
od pico
Marek presne to bude ako pises. Este som myslel na uvolnene koleso ale to by robilo aj pocas jazdy a nie je uvolnene. Dnes som zabehol do Opla a skusali to cez zatiahnutu rucnu a povedali, ze to je v pohode. Mne to Jcko nerobi.
Blesk, nestras :roll: o co tam vlastne podrobnejsie ide ? Pozeral som to anglicke forum ale co som pochopil tak chlapjkkvej mame sa pokazila Corsa s tymto motorom a nevedia prist preco.
Napis prosim ta podrobnejsie o co konkretne ide. Na K fore som o tom nic nenasiel.
Na nete som nasiel nieco k LSPI ale to su anglicke verzie s motormi 115 hp. My mame 105 hp.

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 25 lis 2016, 11:11
od blesk
LSPI je nova vec pri downsizingovych preplnovanych motoroch. Zatial sa iba skuma, co problem zposobuje. Dochadza k samozapalom zmesi vo valci. Zmes nezapali sviecka, ale zapali ju nieco ine. Ked inde piest napriklad hore vo faze stlacovania a vtedy sa zapali zmes, tak ten tlak moze piest roztrnut. Pri jazde sa to prejavuje tak, ze senzor (asi klepania) detekuje samozapal a hned stiahne predstih alebo urobi nieco ine, cim otacky skokovo spadnu napr z 3000 na 1500 a v motore to zaklope, asi ventily.
Najprv sa myslelo, ze samozapal robi zly dizajn piestu/valca, kde sa niektore miesto prehrieva, ale potom sa vizualnym pozorovanim zistilo, ze miesto zapalu je vzdy ine, nahodne, tak teraz maju teoriu, ze sa zapaluju pevne castice alebo ine latky z oleja - Dexos II je ale ACEA C3 olej bezpolnaty, tak skusaju nahrazdovat niektore aditiva v oleji inymi na zaklade zinku. To ze Opel zatial problem nevyriesil, potvrdzuje, ze nejde iba o obycajny SW problem. Znicenie motora je iba v malom pocte prpadov. Vacsinu stihne zachranit RJ tym predstihom napriklad. Takto sa to prejavuje na 1.0T:
https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 25 lis 2016, 13:25
od pico
Dakujem, pekne si to rozpisal. Nieco som vcera uz vyguglil, vcetne toho videa. Vsimol som si vsak,cze vsade spominaju Corsy s vykonom 115 k.
Cize Dexos 2 je teda zly v tomto probleme ?
Docital som sa, ze to moze sposobovat aj palivo s vyssim oktanovym cislom. Ini zase pisu, ze prave vyssie oktanove cislo riesi problem, dalsi udajne upgradovali sw a pomohlo, tak neviem. Chvalabohu u syna to este nespravilo. Najazd ma 5.000 km.
Vseobecne sa pise, ze LSPI sposobuje podtacanie maloobjemovych, preplnanych motorov.
Tak fakt neviem co dnes kupit :( Zlata synova Felicia. Aj ja som na nej rad jazdil a lutujem, ze som ju predal za par susnov.
Ta Mazda so Skyactivom asi vie co robi.

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 25 lis 2016, 14:13
od blesk
Dnes je to tazke, vsetko prechadza velkymi zmenami - benzin priamy vstrek a turbo, nafta SCR, plyn z LPG na CNG, NiMH baterky na LiPol a testuje sa to na prvych zakaznikoch. Mozno ma Corsa inak naladeny SW a v Astre to moze byt ok. Mozno je to olejom, ale zatial ani Opel nic oficialne nepovedal.

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 25 lis 2016, 15:03
od softOPC
Na tom videu s tím jezdí jak s dieselem, nad 3200 to netahá a nájezd cca 25tkm v tomto režimu už může způsobit napečení karbonu na ventily a následné výkyvy v dávkování paliva, ale to je jen teorie. Jen mě to utvrzuje, že mám ženě koupit dvoulitr atmosféru a ne turbobenzin, její současný 1,9 JTD Euro3 je odolný nezmar, v 1,0-1,4 Tb bych tomu moc nevěřil, že ho do tří let nezničí. Zlatej pětilitr :)

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 10 pro 2016, 20:04
od kotek
Nechci zakládat nové téma, ale týká se to nového modelu K, tak snad to nebude vadit. Nazval bych to slasti a starosti s autem roku 2016, speciálně s motorizací 1,4 T.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php? ... 6bf98ec3be

Re: Astra K 1,0 T

Napsal: 17 úno 2017, 21:37
od mater