Stránka 8 z 8
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 18 lis 2016, 22:18
od pico
Dnes som stal vonku, ked syn parkoval a pocul som, ze vzdy ked pustil spojku a motor sa dostal do zaberu ozvalo sa take kovove tuknutie. Aj dopredu, aj dozadu ako manevroval. V interieri to nie je pocut. Je to normalny zvuk z prevodovky ?
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 24 lis 2016, 13:12
od blesk
Praskat moze cokolvek, napriklad poloos pred smrtou. Musel by si to viac specifikovat.
Inak ale objavuju sa problemy 1.0T, podobne ako ma nova 1.4T
http://www.corsaeforums.co.uk/viewtopic.php?f=19&t=2491
http://www.infineuminsight.com/insight/ ... e-ignition
Ide o tzv LSPI konciace v niektorych pripadoch prasknutym piestom. Viac uz na K fore.
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 24 lis 2016, 16:11
od Marek L
Pico: Já jen tipnu, že to bude normální zvuk. My někteří na Astře J ho slyšíme i vevnitř. Já osobně slyším sem tam ťuknutí při manipulaci se spojkou anebo i s řadící pákou. Už jsme to tu někde řešili a řekl bych, že to tak OPEL má. Takový kovový zvuk a pocit, že páka něco odtlačuje. Princi náhodný. Štve mě to, ale přestal jsem to řešit. Tak přeju ať to není nic vážnějšího. Když tak vyřešit v záruce.
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 24 lis 2016, 22:10
od pico
Marek presne to bude ako pises. Este som myslel na uvolnene koleso ale to by robilo aj pocas jazdy a nie je uvolnene. Dnes som zabehol do Opla a skusali to cez zatiahnutu rucnu a povedali, ze to je v pohode. Mne to Jcko nerobi.
Blesk, nestras

o co tam vlastne podrobnejsie ide ? Pozeral som to anglicke forum ale co som pochopil tak chlapjkkvej mame sa pokazila Corsa s tymto motorom a nevedia prist preco.
Napis prosim ta podrobnejsie o co konkretne ide. Na K fore som o tom nic nenasiel.
Na nete som nasiel nieco k LSPI ale to su anglicke verzie s motormi 115 hp. My mame 105 hp.
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 25 lis 2016, 11:11
od blesk
LSPI je nova vec pri downsizingovych preplnovanych motoroch. Zatial sa iba skuma, co problem zposobuje. Dochadza k samozapalom zmesi vo valci. Zmes nezapali sviecka, ale zapali ju nieco ine. Ked inde piest napriklad hore vo faze stlacovania a vtedy sa zapali zmes, tak ten tlak moze piest roztrnut. Pri jazde sa to prejavuje tak, ze senzor (asi klepania) detekuje samozapal a hned stiahne predstih alebo urobi nieco ine, cim otacky skokovo spadnu napr z 3000 na 1500 a v motore to zaklope, asi ventily.
Najprv sa myslelo, ze samozapal robi zly dizajn piestu/valca, kde sa niektore miesto prehrieva, ale potom sa vizualnym pozorovanim zistilo, ze miesto zapalu je vzdy ine, nahodne, tak teraz maju teoriu, ze sa zapaluju pevne castice alebo ine latky z oleja - Dexos II je ale ACEA C3 olej bezpolnaty, tak skusaju nahrazdovat niektore aditiva v oleji inymi na zaklade zinku. To ze Opel zatial problem nevyriesil, potvrdzuje, ze nejde iba o obycajny SW problem. Znicenie motora je iba v malom pocte prpadov. Vacsinu stihne zachranit RJ tym predstihom napriklad. Takto sa to prejavuje na 1.0T:
https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 25 lis 2016, 13:25
od pico
Dakujem, pekne si to rozpisal. Nieco som vcera uz vyguglil, vcetne toho videa. Vsimol som si vsak,cze vsade spominaju Corsy s vykonom 115 k.
Cize Dexos 2 je teda zly v tomto probleme ?
Docital som sa, ze to moze sposobovat aj palivo s vyssim oktanovym cislom. Ini zase pisu, ze prave vyssie oktanove cislo riesi problem, dalsi udajne upgradovali sw a pomohlo, tak neviem. Chvalabohu u syna to este nespravilo. Najazd ma 5.000 km.
Vseobecne sa pise, ze LSPI sposobuje podtacanie maloobjemovych, preplnanych motorov.
Tak fakt neviem co dnes kupit

Zlata synova Felicia. Aj ja som na nej rad jazdil a lutujem, ze som ju predal za par susnov.
Ta Mazda so Skyactivom asi vie co robi.
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 25 lis 2016, 14:13
od blesk
Dnes je to tazke, vsetko prechadza velkymi zmenami - benzin priamy vstrek a turbo, nafta SCR, plyn z LPG na CNG, NiMH baterky na LiPol a testuje sa to na prvych zakaznikoch. Mozno ma Corsa inak naladeny SW a v Astre to moze byt ok. Mozno je to olejom, ale zatial ani Opel nic oficialne nepovedal.
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 25 lis 2016, 15:03
od softOPC
Na tom videu s tím jezdí jak s dieselem, nad 3200 to netahá a nájezd cca 25tkm v tomto režimu už může způsobit napečení karbonu na ventily a následné výkyvy v dávkování paliva, ale to je jen teorie. Jen mě to utvrzuje, že mám ženě koupit dvoulitr atmosféru a ne turbobenzin, její současný 1,9 JTD Euro3 je odolný nezmar, v 1,0-1,4 Tb bych tomu moc nevěřil, že ho do tří let nezničí. Zlatej pětilitr

Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 10 pro 2016, 20:04
od kotek
Nechci zakládat nové téma, ale týká se to nového modelu K, tak snad to nebude vadit. Nazval bych to slasti a starosti s autem roku 2016, speciálně s motorizací 1,4 T.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php? ... 6bf98ec3be
Re: Astra K 1,0 T
Napsal: 17 úno 2017, 21:37
od mater