Blizi sa dalsia vymena po dalsich 60tisic km a stale nemam jasno v oleji. Budem premyslat tu.
Opel predpisuje:
– Do modelového roku 2011 (včetně) pro všechny manuální převodovky a Easytronic.
Objednací číslo GM: 93165290
Objednací číslo Opel: 1940182 (19 40 182)
Doporučená cena: 349,09 Kč
Naše cena: 314 Kč
Nepotvrdena farba: cervena
SAE 75W-85 API GL4
Objem 1,9-2,4L - kym nezacne vytekat kontrolnym otvorom
– Od modelového roku 2012 pro vše mimo D16, D20 a F17
Objednací číslo GM: 93165694
Objednací číslo Opel: 1940004 (19 40 004)
Doporučená cena: 490,66 Kč
Naše cena: 442 Kč
Nepotvrdena farba: zlta
Specifikacia tu nie je uvedena, ale podla neoficialnych/nepotvrdenych informacii, je toto olej od Petronasu - Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Co pise o Tutele prevodovka-opel-m32.webnode.sk:
jednou z možností je výmena prevodového oleja za GM 1940004 alebo Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+(radenie je ostré) , alebo Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4 (radenie je mäkšie) a interval výmeny prevodového oleja vykonať každých 60 000km
Takze je mozne, ze do 2011 je Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4
od 2012 je Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Aky je rozdiel okrem farby je v GL4 a GL4+?
Specifikacia API nepozna GL4+, pravdepodobne ide iba o dodatocnu aditivaciu.
https://www.oleje.cz/forum/rozdil-mezi- ... t4114.html
Otazka za milion:
Preco Opel nedporucuje novy olej GL4+ aj do povodnych prevodoviek bez mazacieho kanalika ale len do tych upravenych?
Je to tym, ze ten olej tam nie je vhodny?
Alebo nechceli minat peniaze na testy starych prevodoviek s novym olejom?
Mam riskovat a dat GL4+ alebo sa drzat vseobecneho doporucenia:
Při výběru převodového oleje platí obdobné zásady, jako při výběru motorového oleje.
1. První zásadou při výběru převodového oleje je řídit se pokyny výrobce automobilu, obsaženými v příručce u každého vozidla. Jen výrobce převodovky (vozidla) může odpovědně říci, který olej lze použít. Prakticky žádný výrobce nedoporučuje určitou značku oleje (odporuje to zákonům o hospodářské soutěži v Evropské unii). Výrobci převodovek (automobilů) doporučují oleje podle tzv. výkonnostní specifikace, např. API GL-4, API GL-5, VW TL 726 Y a viskozitní specifikace SAE, např. 75W, 80W-90.
2. Pro synchronizované převodovky se používají takřka výhradně oleje API GL-4, pro hypoidní převodovky API GL-5. Nepoužívejte oleje API GL-5 namísto olejů API GL-4 a naopak, můžete tak poškodit synchronizaci, respektive hypoidní převody.
Pre zjednodusenie som neuvazoval so ziadnym inym olejom Shell, Moly, Fuchs, Castrol, Motul,... kde je sitaucia este neprehladnejsia, kde napriklad Fuchs doporucuje do 2011 olej GL5, ktory je uplne nevhodny do synchronizovanych manualnych prevodoviek.
Uplne som zavrhol zvysovanie objemu naplne (sposobuje vyssie tlaky a zhorsuje spotrebu, zvolavacka na Cruze v US) a tiez som zavrhol nekompetentnost Opelu v urcovani vhodnosti oleja, odbornikov tam maju, dalsich ma dodavatel oleja, ale mozu tam byt ine dovody ako pisem vyssie.