Stránka 6 z 6

Re: Astra J Sport, hatchback, A16XER + LPG, 85 kW

Napsal: 13 dub 2017, 09:09
od Arwy
Tento rok ďalšia závada, pri 133 244 km pri výmene oleja som zistil olej vo vode. Najskôr som mal podozrenie na hlavu, alebo tesnenie hlavy. Ale podľa info z netu bolo viac ako pravdepodobné že problém bude v tesnení chladiča oleja. Problém je, že okrem samotného tesnenia chladiča sa musia vymeniť aj ostatné tesnenia len kvôli rozoberačkám aby bolo možné demontovať výmenník.
Podľa info z netu, je len otázkou času, kedy dôjde k únave tesnení, väčšinou to býva okolo 6 roku a určite tomu dopomohla aj minuloročná zima. Trpia tým všetky značky a modely ktoré majú tento typ výmenníka (Fiat, Alfa, Opel, Chevrolet ....).

Výmenník oleja je naskrutkovaný na zadnej časti telesa olejového filtra. Výmenník oleja po zhodení výfukových zvodov:
Obrázek

Teleso filtra na ktorom je naskrutkovaný výmenník. V hornej časti prúdi olej, v spodnej voda. V strede zmiešaná emulzia.
Obrázek

Samotný výmenník tepla:
Obrázek

Očistené od oleja a emulzie:
Obrázek

Obrázek

Očistený aj blok motora. Odchádzajúce tesnenia sa prejavujú aj otečením bloku motora chladiacou kvapalinou, alebo olejom.
Obrázek

Pretesnil som aj ventilové víko. Tesnenie Erling začalo sliziť po cca 5 000 km. Teraz som skúsil Reinz, tak uvidím či bude lepšie.
Obrázek

Re: Astra J Sport, hatchback, A16XER + LPG, 85 kW

Napsal: 13 dub 2017, 14:52
od blesk
Ano to su tie ich drahe tesnenia, ktore nic nevydrzia. Tiez mi to zacina prepustat olej, zatial iba z vonkajsej strany, ale ked necham olej 3mm pod minimom, tak je to zatial ok. Ty mas vyhodu, ze nemusis demontovat turbo a jeho trupky mazania, takze trochu menej prace, ale i tak, je to dost zle pristupne. Zaujimalo by ma, preco je ten "chladic" tak blizko motora a vyfuku. Aby sa rychlejsie ohrial olej? Lenze potom sa prilis zohrieva pri rychlej jazde?

Re: Astra J Sport, hatchback, A16XER + LPG, 85 kW

Napsal: 18 dub 2017, 08:19
od Astra - R@SAG
Opravdu skvěle odvedena práce.