Re: Zimní pneumatiky a vše okolo - rady, tipy, otázky...
Napsal: 24 srp 2015, 18:44
Na pracovním mám alu/plech, na alfě alu/alu a s OPC v zimě nejezdím, jen když je nad nulou a hezky, takže tím se mi to zjednodušilo
alu+

Forum pro majitele vozů Opel Astra J a Zafira C
https://www.astra-j.cz:443/
Tvrdil niekto niekde, že oceľové disky sú lepšie ako ALU? Nespomínam si! Ukáž kde. Ja som len napísal, že na zimné jazdenie v pohode stačia oceľové disky bez toho, aby sa to odrazilo na komforte jazdy, estetické hľadisko nevynímajúc . ALU disky na zimu je trochu zbytočná investícia, nehovoriac o tom, že ALU disky v zime viac "tŕpia" od soľného posypu a odletujúcich posypových kamienkov - stačí malé poškodenie vrchného laku a začnú oxidovať (vytvára sa oxid hlinitý a to nie len povrchovo) - plecháče oxidujú tiež, len tam je oproti ALU diskom oprava náteru a odstránenie hŕdze podstatne jednoduchšie a lacnejšie. O nabehnutí do výtĺku v zime a možnom poškodení a príp. technológií opravy jednotlivých diskov sa rozpisovať nebudem. Bezpečnostné kritéria spĺňaju aj jedny aj druhé.mclean píše:Xavier, Jack: dajte mi pár vecných argumentov preco je oceľ lepšia ako ALU, rad sa poučím, som len amatér a podľa mojich doterajších skúsenosti je to iba o estetike a cene..
To čo hovoríš dáva zmysel. Jazdný komfort podľa mna necíti nikto, plech alebo liatina.. Ale skorodovany liatinovými disk som ešte nevidel. Jedine co je fakt ze ohnuty plechac sa dá vyrovnať, liatinovy iba vymeniť.. Čiže pokial by bola cena rovnaká tak je to len otázkou estetiky, pokial by liatiny korodovali v zime tak to radšej plechace na zimu. Osobne mám na zimu 16" plechace ale cim viac sa nad svojim rozhodnutím zamýšľam, tým viac mám dojem ze som len podľahol rozšírenému mýtu o plechoch vhodných na zimu. Jak ked som si poľské puklice za 4€ upevnil s SK páskou ako "ostatní". Aj tak su tie puklice max na 1 sezónu a vyzerá to jak Pat a Mat, ale ľudia to tak mávajú...jack píše:Tvrdil niekto niekde, že oceľové disky sú lepšie ako ALU? Nespomínam si! Ukáž kde. Ja som len napísal, že na zimné jazdenie v pohode stačia oceľové disky bez toho, aby sa to odrazilo na komforte jazdy, estetické hľadisko nevynímajúc . ALU disky na zimu je trochu zbytočná investícia, nehovoriac o tom, že ALU disky v zime viac "tŕpia" od soľného posypu a odletujúcich posypových kamienkov - stačí malé poškodenie vrchného laku a začnú oxidovať (vytvára sa oxid hlinitý a to nie len povrchovo) - plecháče oxidujú tiež, len tam je oproti ALU diskom oprava náteru a odstránenie hŕdze podstatne jednoduchšie a lacnejšie. O nabehnutí do výtĺku v zime a možnom poškodení a príp. technológií opravy jednotlivých diskov sa rozpisovať nebudem. Bezpečnostné kritéria spĺňaju aj jedny aj druhé.mclean píše:Xavier, Jack: dajte mi pár vecných argumentov preco je oceľ lepšia ako ALU, rad sa poučím, som len amatér a podľa mojich doterajších skúsenosti je to iba o estetike a cene..
Ďalej to nemienim rozvádzať, každý sa musí rozhodnúť sám, do čoho a načo "investuje" svoje peniaze.
Mam ALU kola se senzory, prezouvam letni/zimni. Standardni operace. Plechace nemam, nejsou potreba. Prezuti nijak pneumatiku nenici, je v tom miste dost zesilena. Samozrejme to nesmis prezouvat doma sroubovakemmclean píše:Ak sa možem opýtať skúsenejších: ma niekto skúsenosti s jednou sadou diskov leto/zima a prezuvanim pneu? Trpí tým viac pneumatika ? Pripadne jazdením celoročne na zimných ? Pár kamarátov to tak robí v presvedčení ze to je vyhodnejsie...