Stránka 4 z 5
Re: STK
Napsal: 15 bře 2019, 17:04
od jack
Chlapi, pravdupovediac vám nezávidím, máte to v Česku ťažké - niečo je na tej legislatíve choré - pripadá mi to veľmi zložité a komplikované - emisie zvlášť, technická kontrola zvlášť

.
Na SK s tým robia tiež cavíky, tiež vymýšľajú všelijaké "zákernosti", ale nie je to až také ako v CZ.
Prišiel som na STK v určený objednaný čas, odovzdal som u okienka OEV (veľký techničák), do 5´ ma zavolali nech pristavím auto, v hale si ho prevzal technik a začala klasická procedúra - kontrola VIN, prečítanie chýb v RJ motoru, kontrola účinnosti brzd, brzdovej kvapaliny, kontrola nastavenia svetiel, kontrola emisií, kontrola osvetlenia včetne kontroliek,....atď. ani neviem čo všetko ešte kontrolovali - všetko zaznamenávané cez počítač, neustále sledované kamerami, po týchto procedúrach na kanál - kontrola auta zospodu na netesnosti a čo ja viem čo ešte. Následne mi technik povedal nech chvíľku počkám v čakárni - po zaplatení som dostal protokoly a kartičky o kontrole a OEV od auta a medzitým mi technik nalepil obidva nálepky na čelné sklo, auto odstavil na parkovisko a doniesol mi kľúče - všetko aj s čakaním cca 35min.
Re: STK
Napsal: 15 bře 2019, 17:53
od blesk
V niektorych okresoch na SK je vela aut a malo STK. Potom sa stava, ze tam auta stoja uz od 4:00AM alebo od predosleho dna v rade pred dverami - pretoze neobjednavaju. Potom o 7:00 otvoria a idu najprv auta po znamosti alebo preplatene. Potom idu bezni obcania. Z radu ubudne tak tretina a je koniec pracovnej doby. Opakuje sa to dalsi den. Bud tam stojis 3 dni alebo sa tam nikdy nedostanes alebo ides 80km do ineho mesta. Minuly rok v lete som to zazil, mozno ze uz doba pokrocila.
Re: STK
Napsal: 05 dub 2019, 10:22
od mater
Astra - R@SAG píše:... nechápu proč se to focení provádělo 2x, nejvíce zabíralo času ta administrativa a focení a nahrani fotek do systému.
1) emisie, hm... aj tak vieme že s tým podvádzali, takže nechápem prečo štát natom tak trvá
2) STK, každý majjiteľ auta, respektíve vodič predsa zodpovedá za stav vozidla, nieje to náhodou vo vyhláške? každý normálny človek predsa jazdí na funkčnom vozidle. človek ktorý má zlé brzdy to predsa pocíti v provom rade na vlastnej koži, ak pritom ohrozí niekoho iného tak to predsa už rieši iný zákon a poistka
zákon / regulácia / evidencia vyžaduje veľa birokracie. Takže 80% času zaberie birokracia a 20% skutočná kontrola, pýtam sa, stači to? Neprehľiadne technik skrytú závadu na brzdách ktorá sa prejaví o pol roka (ale bude OK, lebo to nafotil a auto bolo na STK)? Neptreťažuje štát firmy ktoré robia STK - EK.
podľa mňa by sa mali zmeniť tie intervaly.
nové auto po 6rokoch potom 3 rokoch a potom už trebárs po 2rokoch.
na slovensku sa rozprávalo o tom že STK a EK budú môcť robiť aj servisy, že sa ten trh viac otvorí, to by tomu asi dosť pomohlo ...
Re: STK
Napsal: 05 dub 2019, 14:48
od Xavier
vela aut ma po 6rokoch su zozuvane ako zuvacka. hlavne firemne s velkym najazdom, takze myslim si, ze 4roky uplne v pohode.
druha vec, osobne by ta kontrola mala byt kontrolou a sluzit aj na vyradenie starych aut z premávky. zial je to iba obchod, kde za peniaze sa da vsetko. ak by to robili aj servisy, bolo by to este horsie.
kym sa bude dat úplatkom vybavit stk, ek, nema takyto system velky zmysel. jedine plus vidim v tom, ze aspon tie najvacsie vraky co prechadzaju len za prachy daju predtým ako tak dokopy
Re: STK
Napsal: 16 srp 2019, 15:56
od OldStanda
Byl jsem poprvé na STK a nakonec dobrý.
Ne emisích se připojili na diagnostickou zásuvku nějakým bezdrátovým adaptérem, kde se na PC pokoušeli s autem propojit a načíst data. Když jsem viděl že se nemůže spojit a dává restart Win7, tak jsem se zeptal, jestli to běhá přes bluetooth nebo WiFi. Po odpovědi přes bluetooth, jsem jim řekl, že mám v autě spárovaný telefon s rádiem, takže jsem rádio vypnul, telefon vzal k sobě a nakonec se s autem spojili.
Jenže na volnoběhu ty otáčky kolísali a když to přelezlo (asi) 790 otáček, tak jim obrazovka zčervenala a program jim nedovolil dál pokračovat. Vypnuli klimu, světla a stále to nepomáhalo, tak si jeden sedl za volant a kroutil s ním doleva-doprava, aby ten program nějak oblbli a nakonec se to podařilo.
Emise i technická trvala 50 minut, takže super, čekal jsem to horší.
Re: STK
Napsal: 16 srp 2019, 16:23
od blesk
A po tobe prisel stary TDI. Proturovali to a za 10 minut byl pryc. Emise cisty jako prdy mimina.
Re: STK
Napsal: 22 srp 2019, 20:31
od mater
2 týždne pred vypršaním volám do STK kde robia EK aj pre LPG a chlapík mi povedal že až o cca mesiac ALE ak chcem tak za príplatok to vedia spraviť prednostne. Tak som sa spýtal, že koľko je ten príplatok, on že dva krát toľko, čiže TK + EK 67€ + príplatok 67€ = 134€
Tak som EK robil v servise kde montujú LPG, bez objednania na počkanie za 40€, aj s čakaním a cestou cca 2h. Samotná EK v pohode, čísla v poriadku.
TK som robil v inej firme cez známeho ktorý mi zavolal, že mám hneď prísť lebo sa uvolnil miesto v poradovníku, platil som 39€ ( + 11€ kamarátsky poplatok). TK bez problémov. Aj s cestou cca 1.5h
o 2 roky som si dal pripomienku do kalendára ale s tým, že je o mesiac pred termínom

STK
Napsal: 22 srp 2019, 20:59
od Eisy
Unas je aj mesiac malo.
Re: STK
Napsal: 23 srp 2019, 07:57
od jack
Presne tak - a preto som sa-zhodou okolnosti-včera pre istotu objednal na STK/EK "až" na november. Termín som mohol mať v pohode aj o mesiac skôr, ale načo, keď mi to končí 21.XI.
Podľa toho čo som sa informoval, tak voľné termíny majú niekedy koncom septembra, čiže nie je to až také vyhrotené, ale bude to asi tým, že tu je 5 STK v okruhu do cca 35 km.
Re: STK
Napsal: 23 srp 2019, 09:15
od Astra - R@SAG
Jak to tu ctu kolegové, tak na SK to mápe opravdu složité. U nás v ČR není problém a cca 1 měsíc do předu, je až nad hlavu. Co jsem zaznamenal, tak stačí cca 14dní předem.