Zdravim DPF znalcov

Moj pripad je nasledovny: moju Astru 1.7 81kW som kupil pri 102 tisic nabehanych, spravil som uz nejakych 13 tisic km, skoro vsetko po dialnici z Nemecka na Slovensko.
Ked som ju kupoval, ani som nevedel co je to DPF, no clovek sa uci

Neviem, ako bolo jazdenych tych prvych 102 tisic, no bol som teraz v servise na vymenu oleja a filtrov a povedali mi, ze mam DPF zapchaty na 97%. Spustili mi nuteny regeneraciu a vraj prvych 10 minut cmudil a po nej diagnostika vypisala 47% zapchatie. Usudili sme teda, ze zrejme ta firma, co jazdila tych prvych 102 tisic km, na regeneraciu zrejme dost dlabala a toto je asi vysledok. Ze sa mam stavit zase o par mesiacov, ze to opat zmeraju a uvidime.
Po tom vycisteni som si sluboval trochu lepsiu spotrebu (motor by mal byt pri zapchatom filtri "trochu" duseny), no ta sa nezmenila, stale cca 5,6 pri jazde na dialnici cca 120-140 km/h. Ale tak ta spotreba je snad aj tak fajn.
Pocas tych 14 tisic km mi kontrolka nesvietila ani raz a ani raz som si nevsimol ziadnu regeneraciu (snad prebiehala stale v poriadku na tej dialnici).
Kazdopadne som v stave, v ktorom musim sledovat dalsie regeneracie a dat si na to pozor, kym auto nebudem chciet predat

V servise mi ale povedali, ze nemam sancu zistit, kedy prebieha, kedze nemam palubny pocitac (nemam tie funkcie okamzitej spotreby atd atd, mam len Trip 1, Trip 2 a Aktualna rychlost).
A konecne moja otazka, velmi jednoducha, nikde som sa to tu zatial nedocital: volnobezne otacky su vacsinou cca 800/min. Su pri regeneracii filtra vyssie? Logicky mi vyplyva, ze by mali byt, kedze sa spaluje ovela viac paliva. Je to tak? Ak ano, ake vysoke cca pri volnobehu su? Takto mam moznost vediet, kedy bezi regeracia, vsak?
Alebo mi zostava pri zastaveni pobehovat okolo auta a citit smrad a ked nieco citim, tak vtedy prebieha?
Dik za informaciu a prajem vela uspechov v boji s DPF
