Re: Astra J 1.4 Turbo (140 k)
Napsal: 04 úno 2016, 18:28
Ked uz sme pri tej priemernej spoerbe. Ako to PP pocita?
predpokladam ze:
1) riadiaca jednotka vie kolko paliva vstrekuje. Dajme tomu ze to ma nejaku presnost, ktora sa da doladit.
2) riadiaca jednotka vie kolko km auto preslo. Presnost mozme povazovat za dostatocnu.
Vypocet priemernej spotreby. Vynulujem priemernu spostrebu v PP.
1) sposob
a) Ked sa nuluje tak sa PP opyta RJ kolko je km na odo metry. Takze ked treba v nejakom case spocitat priemernu spostrebu tak sa opyta RJ na stav odo metra a vie kolko km sa najazdilo od nulovania.
b) PP este musi spocitavat kolko paliva sa spotrebuje. Napriklad, kazdu minutu sa PP opyta RJ kolko paliva sa pouzilo na vstrekovanie od predchadzajuceho. Takze kazdu minutu spocita priemernu spotrebu.
Tento sposoby vypoctu je taky isty ako ked sa priemerna spotreba pocita rucne, medzi dvomi do plna taknovanymi nadrzami.
2) sposob
PP vie aktualnu spotrebu. Tu potom priemeruje ako vazeny priemer cez najazdene km. Napriklad, PP sa kazdych 1km opyta RJ aka je aktualna spotreba.
Vysledok moze byt odlisny od rucneho pocitania. Samozrejme cim castejsie sa opyta tak sa vysledok priblizi rucnemu.
Co robi PP ked auto stoji. Aktualnu vtedy pocita ako litre / hodinu. Ako to zohladni v priemernej spotrebe?
Tymto chcem povedat to, ze podla toho aky je algoritmus vypoctu tak sa da priemerna spotreba kalibrovat jednoduchsie alebo zlozitejsie alebo sa neda. Zaroven si treba uvedomit ze "opravar" auta nema vobec pristup k softveru RJ a PP. Moze bud menit niektore parametre alebo prepisat binarny tvar sofveru za nejaky iny.
predpokladam ze:
1) riadiaca jednotka vie kolko paliva vstrekuje. Dajme tomu ze to ma nejaku presnost, ktora sa da doladit.
2) riadiaca jednotka vie kolko km auto preslo. Presnost mozme povazovat za dostatocnu.
Vypocet priemernej spotreby. Vynulujem priemernu spostrebu v PP.
1) sposob
a) Ked sa nuluje tak sa PP opyta RJ kolko je km na odo metry. Takze ked treba v nejakom case spocitat priemernu spostrebu tak sa opyta RJ na stav odo metra a vie kolko km sa najazdilo od nulovania.
b) PP este musi spocitavat kolko paliva sa spotrebuje. Napriklad, kazdu minutu sa PP opyta RJ kolko paliva sa pouzilo na vstrekovanie od predchadzajuceho. Takze kazdu minutu spocita priemernu spotrebu.
Tento sposoby vypoctu je taky isty ako ked sa priemerna spotreba pocita rucne, medzi dvomi do plna taknovanymi nadrzami.
2) sposob
PP vie aktualnu spotrebu. Tu potom priemeruje ako vazeny priemer cez najazdene km. Napriklad, PP sa kazdych 1km opyta RJ aka je aktualna spotreba.
Vysledok moze byt odlisny od rucneho pocitania. Samozrejme cim castejsie sa opyta tak sa vysledok priblizi rucnemu.
Co robi PP ked auto stoji. Aktualnu vtedy pocita ako litre / hodinu. Ako to zohladni v priemernej spotrebe?
Tymto chcem povedat to, ze podla toho aky je algoritmus vypoctu tak sa da priemerna spotreba kalibrovat jednoduchsie alebo zlozitejsie alebo sa neda. Zaroven si treba uvedomit ze "opravar" auta nema vobec pristup k softveru RJ a PP. Moze bud menit niektore parametre alebo prepisat binarny tvar sofveru za nejaky iny.