Stránka 2 z 3
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 21 lis 2016, 15:14
od Honza75
Ahoj, tak mi dlouho všichni říkali, že zacinkání rozvodového řetězu po startu nevadí ( i u Opla, tam dokonce technik tvrdil, že rozvody u tohoto motoru ještě neměnili

, nu což, všechno je jednou po prvé...) až mi jednou ráno přeskočil řetěz na rozvodech. Naštěstí jen o zub a projevilo se to jen ztrátou výkonu a nerovnoměrným chodem motoru, jinak žádná další škoda. Ze začátku jsem si myslel, že odešlo turbo, protože to ztratilo výkon, ale po krátké prohlídce v servisu turbo vyloučili a podle diagnostiky odešlo prý čidlo otáček. Po výměně, ale problém trval dál, tak rozhodili rozvody a problém byl odhalen. Problém byl v hydraulickém válečku co přes vodící lištu napíná řetěz, ten poměrně rychle ztrácel tlak a řetěz nedostatečně napínal.Po nastartování auta a natlakování oleje sice během pár vteřin ( 1-2 vteřiny) řetěz zase napnul, ale jednou to prostě nestihl.... Takže když vám při studeném motoru zacinká rozvoďák, doporučuji výměnu rozvodů, protože by škody mohly být nedozírné... Já měl vlastně štěstí, že se nic nepotkalo.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 21 lis 2016, 16:20
od blesk
Co vim tak nekolik rozvodu uz menili, ale neni to nejak chonicka zavada. Mozna jenom materialova vada napinaku. Mimochodem, po kolika km menis olej a kolik si rekli za vymenu? Menili i vodni pumpu?
Jezdim nekdy na Fabii TSI a tam to tedy zarachta po startu uz docela hodne a navic ten retez hluci i jizdou mimo mesto, az je to neprijemne. Ale tam firma meni olej co 2 roky, takze se to da ocekavat.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 22 lis 2016, 09:24
od Honza75
Cena za celkovou výměnu vč. diagnostiky a nějakého toho ,, pátrání,, kde je problém byla 11 000kč a vodní pumpu neměnili.Výměna oleje doposud dle plánu servisní knížky, musel bych kouknout po kolika přesně to bylo měněno, ale tuším že po dvou letech.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 22 lis 2016, 09:36
od blesk
Honza75 píše:...ale tuším že po dvou letech.
Presne to je ten problem.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 22 lis 2016, 11:50
od R@dek
Pokud mě neklame paměť, výměny oleje musejí být 1 rok, nebo 30 000 km. On existuje i servisní interval oleje 2 roky? To bych nikdy neudělal.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 22 lis 2016, 12:01
od Astra - R@SAG
Servisní interneval 2 roky má ŠKODOVKA a nebo 30tis km mám pocit.
Švagl má Škodovku a během 2 leté celé záruky, mu ve škodovce dělali pouze 1 garanční prohlídku a to tu 2 letou.
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 22 lis 2016, 19:27
od Honza75
.Výměna oleje doposud dle plánu servisní knížky, musel bych kouknout po kolika přesně to bylo měněno, ale tuším že po dvou letech.[/quote]
Tak jsem se díval do servisky a olej měněn každý rok a ca.15 000km
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 29 lis 2016, 07:56
od Honza75
Tak, dnes jsem mluvil ještě přímo s mechanikem co měnil ty rozvody a chyba mohla být v tom napínáku, ale hlavně byl prý značně vytahaný samotný rozvodový řetěz, takže asi kombinace obojího. Tak mě napadá, kde udělali soudruzi chybu, že po 70 000km je rozvodový řetěz vytahaný jak starý kšandy....Zlaté rozvodové řemeny!
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 29 lis 2016, 13:04
od Astra - R@SAG
Re: Kovový šramot při studeném startu - 1,4T-103KW
Napsal: 29 lis 2016, 17:34
od Marek L
Souhlas.
A hlavně si nevšímat rádce řazení, který je schopen při lehké zátěži naordinovat motoru
pětku v 75 km/h a šestku v devadesátce což u našich 1,4 TB znamená cca 1500 ot./min.
a úsporu paliva asi NIC, spíš jen problémy do budoucna. Já se snažím udržovat min. 2000 ot.
Samozřejmě vždy to nejde. Nejhorší je se rozhodnout v městě při 50 jestli jet za 3 nebo za 4, tak to nějak střídám...Mě se zdá ta čtyřka v poho až tak při 60.