Stránka 2 z 3
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 27 lis 2015, 23:17
od R@dek
pokračování
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 27 lis 2015, 23:26
od R@dek
A to je všechno. Možná to někdo využije při výměně oleje na svém voze. Odpočítávání na palubním počítači jsem nijak neměnil, jelikož to opravdu nechám až na ročním oficiálním servise. Pravděpodobně poznají, že nějaká výměna proběhla, jelikož originál filtr byl GM, nový je BOSCH, takže uvidíme co na to řeknou v servisu. Celkem se do motoru vešlo přesně 4 litry oleje.
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 28 lis 2015, 07:49
od OldStanda
Neskutečný fotoseriál

, jenom ze zvědavosti: kolikátka je ten imbus-torx?
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 28 lis 2015, 07:53
od léťa
Ten návod se ti fakt povedl. Pěkná fotodokumentace. To auto máš zvedlé na zvedáku?
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 28 lis 2015, 08:42
od jack
Radku, pekne a prehľadne urobený postup výmeny oleja, len by som doporučil ešte dve veci:
1) - na uťahovanie olej. filtru a vypúšťacej skrutky použiť momentový kľúč a uťahovať to predpísaným
momentom
Prečo? Pretože materiál stárne a umelohmotné vičko filtru ako aj "hliníková" vypúšťacia skrutka oleja aj vplyvom dosť veľkého tepla menia svoje vlastnosti - tvrdnú a vytvárajú sa mikrotrhliny a pri nechcenom nadmernom utiahnutí môžu buď prasknúť alebo sa môže poškodiť závit.
Momentový kľúč bol nedávno v Lídli za 15 Eur - skoro zadarmo - kúpil som si ho a využívam ho aj pri doťahovaní matiek pri výmene kolies.
2) - pri povolení výpušťacej skrutky oleja doporučujem vždy vymeniť aj tesniaci krúžok a styčnú plôšku na olej vani jemne namazať olejom a po dotiahnutí skrutky to otrieť.
Tesnici krúžok stojí cca 1 Euro.
Prečo? Pretože gumenný krúžok (guma) namáhaný teplom stráca elasticitu - tvrdne - po povolení nenadobudne pôvodný tvar, ostane stlačený a pri následnom použití už nemusí dostatočne tesniť. Veď aj z tohto dôvodu sa preventívne mení tesniaci krúžok na viku olej. filtru.
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 28 lis 2015, 15:40
od R@dek
Ten klíč je TORX, ale velikost nevím. Auto mám v garáži - mám montážní jámu, takže je lehký přístup ke spodní části auta.
A ty dvě doporučení - ano, moment by se měl dodržovat a těsnění měnit.

Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo
Napsal: 30 lis 2015, 08:58
od Astra - R@SAG
No toto je to co tu chybělo, skvělá práce Radku a moc díky za takto rozsáhlou foto dokumentaci. Jak jsi měnil oléj, kolik % měl ještě živostbost, jen tak pro zajimavost

.
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
Napsal: 30 lis 2015, 10:21
od mater
parada, vdaka za taky podrobny foto navod
Na novej zafire som od augusta / srpen nabehal cca 8500km. PP ukazuje opotrebovanie oleja cca 66%. Robil som prevazne dlhe trasy.
Ked tu citam, ze niektori clenovia menia pri zabehu aj po 2000km tak rozmyslam, ze by som aj ja vymenil olej mimo predpisany interval. Vytiahol som miekru a prstami chytil olej, nemozem povedat ze je ako novy, ale cierny nieje. Co myslite?
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
Napsal: 30 lis 2015, 11:18
od kovpal71
mater píše:parada, vdaka za taky podrobny foto navod
Na novej zafire som od augusta / srpen nabehal cca 8500km. PP ukazuje opotrebovanie oleja cca 66%. Robil som prevazne dlhe trasy.
Ked tu citam, ze niektori clenovia menia pri zabehu aj po 2000km tak rozmyslam, ze by som aj ja vymenil olej mimo predpisany interval. Vytiahol som miekru a prstami chytil olej, nemozem povedat ze je ako novy, ale cierny nieje. Co myslite?
Jestli jezdiš na plyn tak ti olej nesčerna ani při 15000km,funguje to na cng.Problem je akorat vyšši
teplota motoru,častějši vyměna sviček a vstřiku kdýž dlouho nejezdiš na benzin.
Re: Motorový olej - výměna - 1,4 turbo 88kW/120k - 103kW/140
Napsal: 30 lis 2015, 11:59
od R@dek
Mě PP ukazuje 55% při nájezdu 7000 km při 5 měsících provozu. Jak na to PP přišel neřeším.