Stránka 2 z 7

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 07 čer 2015, 20:40
od MikeR
Ještě doplním naftovou sestřičku:
A20DTH - 121kW/165k / 2013 (MY2014) / 75Ah 720A

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 09 čer 2015, 22:26
od Astra - R@SAG
Pokud mohu poprosit, bylo by dobré ještě diplnit morot 1.6 85kW a motory 1.7 nafta. Předem dik.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 05 srp 2015, 12:20
od maxipes
Neviete, prosim, niekto, ako sa maju nabijat AGM baterie, ktore sa montuju spolu so start-stop systemom?

Auto obcas dlhsie postoji, obcas sa s nim bude len par km posuvat, obcas by som chcel autobateriu pouzit ako zdroj pre modelarsku nabijacku LiPo baterii. A samtona AGM autobateria ma tiez slusnu cenovku...

Konkretne sa mi jedna o baterku dodavanu naftou B16DTL - AGM 80Ah 800 A, vyrobca FIAMM. Pravdepodobne rebrandovana bateria FIAMM Ecoforce VR800?

Mam nabijacku CTEK MXS 5.0, ktora ma extra volbu "AGM". Podla navodu vtedy nabijacka zdvihne najvyssie nabijacie napatie z 14,4 na 14,7 V. Navod k nabijacke sa dost nespecificky tvrdi, ze volba AGM sa ma pouzit pre nabijanie "vacsiny" AGM baterii, ale mnohe AGM baterie sa maju nabijat bez tejto volby, t.j. 14,4 V. Citujem:
  • Normal battery program - 14,4 V / 5 A - Use for WET batteries, Ca/Ca, MF, GEL batteries and many AGM batteries.
  • AGM option - 14,7 V / 5 A - Use for charging most AGM batteries like Optima and Odyssey.
Pozn.: udavane hodnoty budu platit pre "normalnu" teplotu (asi 25 °C), samotna nabijacka automaticky kompenzuje nabijanie v chladnom pocasi vacsim napatim, aby prekonala zvyseny odpor chladnej baterie.

Datovy list k tej baterii som nenasiel. Prospekt od FIAMM tu bateriu akurat vychvaluje a udava rozmery obalu a kolikov, o nabijani tiez taktne mlci...

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 05 srp 2015, 22:48
od tomax
Oba nabijeci programy maji stejne proudy, jen se hraje s napetim, mrkni do manualu. Zmer si, kolik dava altik v aute a podle toho se rozhodni. Ta prvni moznost 14,4V je safe, hlavne mas jistotu, ze to neprebijes.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 11 srp 2015, 12:27
od blesk
Mam 70Ah baterii a nadstandardni vybavu uz 2x se mi stalo, ze to po 1-2h na klicku v I vytahlo baterii na 9V kdy uz neslo nastartovat, svitila kontrolka baterie a RJ uz udpojila i ESP a ABS. Napriklad tlumice Flexride piskaji po otevreni dveri asi 1 min a to ani nemusim otocit klickem, takze do nich furt tece proud. Kdyz budu kupovat novou dal bych tam alespon +10Ah baterii, i vyrobce ji tam mohl davat k rozsahlejsim vybavam.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 11 srp 2015, 14:35
od maxipes
A uz si ju vymienal, ci nie? Mne sa to stavalo so stvorrocnou neorig. baterkou, ktora vsak uz nemala predpisanych 82 Ah, ale len cca 20 Ah. Aspon podla toho, ako sa mi ju rychlo podarilo nabit.

Kazdopadne, vybit ju za 2h je dost zle. Keby mala aj realne len 50 Ah, nie 70 Ah, aj tak na to potrebujes prud 25-50 A (300 - 600 W), aby sa stihla za 1-2 h komplet vybit. To vyzera skor na skrat ako na spotrebu.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 11 srp 2015, 15:00
od blesk
No nevymienal som ju, ma asi 4,5 roka. Mozno uz nie je v najlepsom stave, ale viem odmerat iba V, ale uz nie Ah. Nepride mi to zvlastne, lebo pri I su napajane tlmice, rucna brzda, alarm, ergo sedacky a radio v pohotovostnom stave. Pri I uz aj zvonenie, vnutorne ambientne osvetlenie. Mala 9,5V, ked uz neslo nastartovat a po asi 15min nabijania mala 12,2V.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 11 srp 2015, 21:30
od maxipes
Myslim, ze baterka sa zacala lucit... Vek uz na to zacina mat, aj ked mohla by vydrzat aj dlhsie.

12,2 V je tak 30-50 % stav nabitia. Nepises, akym prudom si ju nabijal. Ak si to nabijal hoc aj nabijackou s 10 A, za 15 min si do baterie dodal 2,5 Ah (bez odratania 20-30 % straty). Navyse, male plastove nabijacky so spinanym zdrojom nabijaju najcastejsie v rozmedzi 3,6-5 A.

Plne nabita by mala mat okolo 12,7-12,9 V. Zalezi na teplote a type baterie. Malo by sa to ale merat az po par hodinach (niekto dokonca udava 24h), aby sa nabitie z povrchu elektrod rozlozilo rovnomernejsie do hlbky. Ci to ovplyvnuje aj hodnotu napatia ciastocne nabitej baterie, netusim.

S meranim Ah baterii je to osemetne. Podla normy sa to meria tak, ze je mozne baterku 20h vybijat prudom s hodnotou rovnou 1/20 jej kapacity.
Pri autobateriach je ale dolezitejsie to, ci sa dokazu na kratku dobu vymacknut s vysokym prudom potrebnym pre starter.

V Tvojom pripade by som sa asi zacal obzerat po novej baterii. V horucave budu chemicke deje v starej dostatocne silne, aby si nastartoval, ale aj urychlil skazu vybitej baterie. Ked sa ochladi, reakcie sa spomalia a uz z nej asi nedostanes dostatocny prud pre starter.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 11 srp 2015, 22:34
od blesk
No mali sme doma nejaku staru rusku nabijacku :oops: , ktora ukazuje stale rovnake hodnoty A, ale nastavil som ju na stred medzi min a max. Dal som kratku jazdu a teraz som auto vyberal s garaze a ukazovalo to 12.6, inak bezne klesne az k 11.8 ale stale ide v pohode nastartovat. Mozno v zime to bude horsie. Inak nemeriam to voltmetrom, len co mi pise PP, tak nemusi to byt presne.

Re: Autobaterie - podle druhu a výkonu motorizace.

Napsal: 19 srp 2015, 20:35
od softOPC
A20NFT-206kW/280k / 2013 / 80Ah 800A EN 760A SAE/GS stop start