Stránka 2 z 3

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 14:06
od tomax
Ahoj, dovolim si na cast pridat sve komentare:

Automatické přepínání dálkových světel - Z meho pohledu funkce nespolehliva a v realnem svete ma velmi omezene pouziti. Pokud je zdroj svetla mimo urcity vyhled, nebo je schovany za svodidlem (kabina kamionu), tak clovek nechtene oslnuje a auto samo neprepne. Na druhou stranu, pokud je podel cesty nejaky zdroj svetla a zasahuje do vyhledu kamery, zbytecne prepina. Navic je to velmi pomale, prepina na posledni chvili (vetsina lidi vas vyblikne) a paradoxne po mijeni auta zbytecne ceka dalsi 2,5s nez prepne. Funkce je to hezka, ale nakonec jsem to prestal pouzivat. Navic velmi nevhodne zvolene zapinani/vypinani teto funkce a naprosto nehorazne velky kryt zabirajici cast vyhledu ridice.

Senzor stěračů - Naprosto dementni ovladani citlivosti bez moznosti pouzit jako prvni stupen interval. V praxi to znamena, ze pri lehkem desti to nejde spravne nastavit. Bud to nestira vubec nebo to stira porad - asi to hodne ovlivnuje film na skle. Resim to vypnutim a stiranim rucne podle potreby. Strasne moc bych chtel alespon jeden zakladni interval.

Parkovací senzory - Na parkovani ve meste nepouzitelne, protoze pipak zahlasi konec uz cca 20-30cm pred aktualni prekazkou. Takze do mensich mezer bud s citem nebo na pusinku. Budu to resit po zaruce montazi parkovaci kamery. Navic na Biturbo nejdou objednat predni senzory.

Vyhřívání sedadel a volantu - Za me prijatelne, i kdyz trva nahrati delsi dobu. Vyhrivani na volantu je spis jako funkce "aby me volant nestudil".

Podsvícení interiéru - Naprosto k nasrani pro delsi cesty v noci. Nejnizsi uroven podsviceni (palubka, radio) je stale tak velka, ze to obtezuje me oci a zbytecne to vic unavuje (zlate H!). Pokud jedu nekolik hodin v noci, vypinam podsviceni radia pres Config. Palubka bohuzel stahnout vic nejde a radio se pri jakemkoli ovladani znovu probudi.

Ergonomická přední sedadla - Elektricky nastavitelne sedadla bych si od Opelu uz nikdy neobjednal. Zpusob dofukovani bederky mi pripada nekvalitni oproti jinym znackam. Prakticky to znamena, ze se clovek opira o hodne tvrdy vzduchovy vak. Pokud sedim u spolujezdce (kde to nemam), citim se mnohem pohodlneji. Nekolik novinaru si stezovalo na testech, ze je z toho boli zada at voli jakekoli nastaveni - citim se podobne. Sportovnost sedadel je nedostatecna, velmi slabe bocni vedeni - ale to je jakysi opel-kompromis na prumernou velikost zadku/zad. Kdyby to bylo jeste sportovnejsi, tlusty clovek by se do toho nevesel.

Senzory tlaku v pneu - Naprosty souhlas, paskvil nejvyssiho kalibru. Zatim to resim prezouvanim, tedy mam porad ty stejne disky a v pneuservisu jsou zaskoleni, aby to neznicili.

Kufr/vnitrni prostor - Naproste zklamani a jeden z nejhorsich vysledku ve sve tride. Z venku velke auto, uvnitr spousta plastu a vyplni, vysledek je malo mista. Oktavka je nedostizna, Opel to trosku nezvladnul.

Vaha auta - 1700 kg je velky ulet (mam ja). Nema cenu vypisovat, jak to ovlivnuje jizdu/provoz. Proste to je spatne a auta maji ztracet na vaze, nikoliv s novou generaci nabirat stovky kil navic. Opel aspon tolik nepodvadi jako treba Ford u noveho Mondea.

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 14:29
od em.
Takže se v podstatě shodujeme, až na to, že já tak kriticky nevidím funkci automatického přepínání světel. Ale máš pravdu, že jsem zapomněl zdůraznit - dle mého názoru - nešťastné řešení vypínání automatiky a ruční ovládání dálkových světel. Výsledek bývá ten, že toho chudáka před sebou ve snaze neoslnit naopak oslním ještě více, protože se s automatikou přetahujeme a výsledkem bývá naopak zapnutí dálkových světel. Může to být ale mojí nešikovností.
Jsem trochu uklidněn, že senzor stěračů není problém pouze mého auta.
Senzory stěračů a parkování, vyhřívání a "sportovnost" sedadel a volantu, senzory tlaku, obsah kufru a váha auta - i tady máme stejné pocity.
To "kosmické" podsvícení mi ale tak zlé nepřijde, vzpomínám si kdysi na nutné přelepení modré kontrolky dálkových světel ve Fordu Sierra, to bylo mnohem horší :-)
Díky Tobě i Xavierovi za potvrzení...

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 14:32
od Xavier
tiez by som este dodal
citujem "Senzor stěračů - Naprosto dementni ovladani citlivosti bez moznosti pouzit jako prvni stupen interval. V praxi to znamena, ze pri lehkem desti to nejde spravne nastavit. Bud to nestira vubec nebo to stira porad - asi to hodne ovlivnuje film na skle. Resim to vypnutim a stiranim rucne podle potreby. Strasne moc bych chtel alespon jeden zakladni interval."

to si uplne vystihol. myslim si, ze je to softwarova zalezitost, kedze na 2012 to fungovalo o 200% lepsie. ale ani tonebolo dokonale. tu je to prakticky nepouzitelne, mam to na najcitlevejsom a niekedy reaguje velmi, niekedy sotva. beriem to ako dalsie kurvitko po facelifte, kde cosi fungovalo i ked nie na 100percent a dokazali to doladit na nulu. Palec hore inzinierom v opli.

ergonomicke sedadla. nechcel by som ich ani ja. obycajne cosmo sedadlo boli pre mna lepsie. bedrovu opierku mam uplne dozadu, teda nech ju necitim, lebo to pumpovanie fakt tvrde. a stale sa v nich citim stiesnene aj napriek mojim necelych 80kg.

vyhrievanie volantu a sedadiel v pohode. spociatku je volant teplejsi, ale potom sa to rozlozi a ok. za mna asi najviac pouzivana vec od januara som ju mal zapnutu tusim denne celu cestu az do marca/aprila

a teraz otazka, ako vypnes podsvietenie radia v noci?
ja som to stiahol tak, ze je to prijatelne, no i tak tacho je slabsie podsvietene ako display

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 16:54
od em.
Nevím, jestli to tak Tomax myslel, ale mám pocit, že rádio (resp. obrazovka) jde skutečně někde v menu dočasně vypnout. Osobně tam dávám navigaci, která v nočním režimu zase tolik neoslňuje. Ale škoda, že nelze rádio (resp. obrazovka) nějakým tlačítkem jednoduše vypnout. Tedy alespoň mně to po "vypnutí" hodí (opět svítící) logo Opel...

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 18:57
od softOPC
Lze dohrát obrázky .jpg a .gif a stačí dát černou místo obrázku a vyvolat postupným stiskem tlačítka info.

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 19:53
od em.
Hmmmm, tak to je zajímavý trik, vyzkouším. Díky.

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 20:40
od pico
Senzor dazda rovnako funguje aj v synovej Mazde 3. T.z., ze pri mrholeni casto vaha, ci zotrie sklo alebo nie. Sedadlo daj pozriet v servise lebo ja mam cez 120 kg ( uz s tym nieco robim ) a zatial ( klop na drevo ) nevrzga.

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 21:37
od janci4
Xavier píše:Celkom pekne a objektivne si to zhrnul. Skoda, ze vyrobca nema linku, kam by sa taketo cenne nazory dali zasielat.
+1

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 23:13
od Xavier
A ten trik ci stlmenie ide aj na cd400? Asi nie, ze?

Re: Dotazy nového Astráka

Napsal: 17 srp 2015, 23:50
od softOPC
No to jsem si neuvědomil, je to jen pro navi verze.