Re: chladící kapalina
Napsal: 22 led 2015, 09:41
co mňa zarazilo, že podľa návodu vyslovene kážu doliať vodu z vodovodu a nie destilovanú..
Forum pro majitele vozů Opel Astra J a Zafira C
https://www.astra-j.cz:443/
Mam to tam taky, vodni pumpa orosena. Neni tam videt, ale hmatem se to da zjistit. Ubyva asi 1mm za 5000km. Otazka je - je to tesneni nebo kolem hridele pumpy = nova pumpa? Palic menil si pumpu nebo jenom tesneni?Palic píše:zdarec, me zacala tez mizet voda, vsude sucho, dnes jsem po cca 20 minutach co auto stalo koukal endoskopem kolem dokola motoru jestli to nekde netece, kouknul jsem se na vodni pumpu, byla jen trochu orosena, tak jsem koukal dale na turbo atd (potrubi mezi turbem a motorem na chladici kapalinu mi uz v minulosti menily) zde bylo sucho, pak uz jsem to vzdaval a rikam ze na to kaslu, pak jsem se jeste jednou podival na vodni pumpu a ejhle, z ni to solidne kapalo, tak jsem odsrouboval vicko nadrzky vodni kapaliny a uvolnil tlak v chladicim okruhu, po te to prestalo kapat...... pocitam ze me ceka koupe nove pumpy, cca 4tKc v haji (origo dil, neorigo i za 1,5tKc)..... najeto 59tiskm
5. Když trochu ubývá
Vodní pumpa může vykazovat malý průsak. Jedině tak je její hřídel glykolem mazána po celé délce. Pokud však barvivo není jen v okolí hřídele, ale už stéká v proudech, půjde o únik nadměrný. Chladicí kapalina se může ztrácet tempem maximálně 0,5 l/10 000 km, a ani to už není dobré – jen tak malý únik bude těžké odhalit. Nikdy nejezděte autem, kde mizí rychleji. Skrz poškozenou hlavu může pronikat do oleje, což znamená velké riziko zadření motoru.
http://www.auto.cz/test-chladicich-kapa ... nout-78004Vžité označení G12 je původním obchodním označením originální kapaliny Volkswagenu odpovídající interní normě VW TL 774-D. Kapalina G12+ (dle normy VW TL 774-F) se od ní liší jen méně kontrastním barvivem. Původní G12 totiž příliš zbarvovala přirozené úniky skrz vodní pumpu, což zákazníky děsilo a věc reklamovali. A nechtěli slyšet, že aby byla pumpa mazána, musí určité velmi malé množství kapaliny propouštět.
2. Používat destilovanou vodu?
Kvalitní chladicí kapaliny obsahují přísady proti tvorbě vodního kamene, tudíž je možné mísit je s běžnou vodou z kohoutku. Destilovaná (běžně k dostání u čerpacích stanic) by teoreticky měla být lepší, neboť žádné minerály neobsahuje. I většina výrobců používá do hotových směsí demineralizovanou vodu. „Demineralizovaná možná může být, ale destilovanou přímo zakazuji,“ vysvětluje František Lasovský, velmi zkušený mechanik z Čestlic za Prahou. „Voda, jejíž schopnost rozpouštět minerály a kovy není už částečně nasycená, je velmi hladová a agresivní vůči součástem motoru. Na základě svých dlouholetých zkušeností doporučuji vodu z kohoutku. Samozřejmě ne tvrdou z venkovské studny, ale měkkou z městského vodovodního řadu.“ Frantovi bychom věřili.
Palic píše:zdarec, me zacala tez mizet voda, vsude sucho, dnes jsem po cca 20 minutach co auto stalo koukal endoskopem kolem dokola motoru jestli to nekde netece, kouknul jsem se na vodni pumpu, byla jen trochu orosena, tak jsem koukal dale na turbo atd (potrubi mezi turbem a motorem na chladici kapalinu mi uz v minulosti menily) zde bylo sucho, pak uz jsem to vzdaval a rikam ze na to kaslu, pak jsem se jeste jednou podival na vodni pumpu a ejhle, z ni to solidne kapalo, tak jsem odsrouboval vicko nadrzky vodni kapaliny a uvolnil tlak v chladicim okruhu, po te to prestalo kapat...... pocitam ze me ceka koupe nove pumpy, cca 4tKc v haji (origo dil, neorigo i za 1,5tKc)..... najeto 59tiskm
fedak píše:Palic píše:zdarec, me zacala tez mizet voda, vsude sucho, dnes jsem po cca 20 minutach co auto stalo koukal endoskopem kolem dokola motoru jestli to nekde netece, kouknul jsem se na vodni pumpu, byla jen trochu orosena, tak jsem koukal dale na turbo atd (potrubi mezi turbem a motorem na chladici kapalinu mi uz v minulosti menily) zde bylo sucho, pak uz jsem to vzdaval a rikam ze na to kaslu, pak jsem se jeste jednou podival na vodni pumpu a ejhle, z ni to solidne kapalo, tak jsem odsrouboval vicko nadrzky vodni kapaliny a uvolnil tlak v chladicim okruhu, po te to prestalo kapat...... pocitam ze me ceka koupe nove pumpy, cca 4tKc v haji (origo dil, neorigo i za 1,5tKc)..... najeto 59tiskm
Ahoj všem, ten samý problém. Úbytek chl. kapaliny a pod autem mokrý flek. Dá se to opravit nebo bude nutná výměna celé vodní pumpy ? Teče to určitě kolem ní. A případná cena ? Díky.
PS.jen mně zaráží že celkem nová auta a tolik problémů. Měl jsem astru G a bez sebemenšího problému .