Jak vymenit baterii u Astra J ST 1,7 CDTi (bez start/stop)
aneb co vas muze potkat a ceho se vyvarovat.
Orig Baterie: GM (Varta) 75Ah, CCA 720A, 315x175x175 mm
Nova baterie: Varta E43, 72Ah, CCA 680A, 278x175x175 mm Blue dynamic
Jak uvidite, kratsi baterie nevadi, vyssi baterie nevim, nemam vyzkouseno.
Co budete potrebovat:
klic 10, klic 13, plochy sroubovak (obyc, ne moc tlusty), ochrany tuk na poly nove baterie, provazek 2x 60 cm na vyjmuti baterie.
Muj postup vychazi z navodu zde:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... op_system/
Nez zacnete, vypnete zapalovani a vyndejte z nej klicek. A prectete si dalsi pouceni/varovani v uzivatelskem manualu tykajici se prace s elektroinstalaci

Behem odpojeni baterie dojde ke ztrate tohoto nastaveni: pojezd el. okenek, cas a datum. Ostatni nastaveni by mela zaustat zachovana. Opetovne nastaveni je popsano na konci tohoto manualu.
1) Takhle to vypada, kdyz zvednete kapotu. Povolte matici (2) u zaporneho polu a odpojte kabel. A party muze zacit.

Kladny pol je pod krytem (L), ktery je soucasti velkeho krytu (K). Otevreme kryt (L), slo to celkem hladce. Neotvirat prilis. Osobne nedoporucuju prilis casto otvirat mensi kryt (L) jinak se vam ulomi v miste (X). Otevreme cely kryt (K) - zhruba v miste (Ka) je vystupek, ktery ho drzi.
Vsimnete si, ze startovaci kabel (S) vede pod pricnym "paskem", ktery pritlacuje celou baterii. (Na dalsi fotce uz to neni videt).
2) Odsroubujte matku (1) a dejte pryc "pasek" (1). Odsroubujte matku (5) a dejte stranou (vlevo) startovaci kabel (S), aby neprekazel. Nyni doporucuju odsroubovat matku (7), naopak matku u kladneho polu (3) zatim nepovolujte. Ja to udelal a bylo to pak slozite. Vsechno mezi (5) a (7) je pridelane na plastove desce (8). Tu uvolnite pomoci plocheho sroubovaku ktery nejdrive v miste (A) zasunete a mirne zatlacite smerem k (B) pricemz druhou rukou se snazite (8) nadzvednout a uvolnit. To same udelejte v miste (B) (zatlacte k (A)), melo by to jit snadno. Jsou tam jeste 2 vodici trny, ktere uvidite na fotce pozdeji. Jakmile celou desku (8) zvednete, snazte se ji odklopit tak, aby neprekazela. Jde to trochu ztuha. Nejspis na stejne misto, jako se to podarilo me, jinam to kvuli kabelum asi nepujde. - Viz dalsi fotka. Oloveny kontakt (3) na kladnem polu muzete sundat pozdeji.
Na teto fotce jeste vlevo vidite plechovy dil (4) a divny dil (C)
3) Takhle dopadlo odklopeni desky (8). Sipky ukazuji, kde jsou ty trny. Bily kryt na kladnem polu je proto, aby se mi oloveny kontakt (objimka) (3) porad nedotykal polu. Pokud tam ten kontakt nechate, muzete ho kdykoli sundat.
4) Zaporny kabel (2) uz mame odpojeny, nedejte se zmast fotkou. Dale vidite plechovy dil (4) (i vyfoceny samostatne - drzi vlastne jen za ocko dole) a divny plastovy dil (C), ktery je zasunut v kolejnicich (Cb) a (Ca) (ta ted neni videt).
5) Uchopte dil (C) jako na fotce a kyvavymi pohyby vlevo/vpravo jej vytahnete nahoru.
6) (Ca) a (Cb) jsou kolejnice, kde byl dil (C). Nyni musite vyndat plechovou desku (4), ktera drzi hlavne dole v miste (4a) - je tam plastovy zobacek - a je zasunuta v plastovych zlabcich (levy je 4b). Zkuste do ocka dole strcit shora plochy sroubovak, aby se zobacek odklonil a desku vyndat. Jde to spatne a zabralo mi to nejvic casu. Mozna pomuze odtlacit baterii dozadu, tj. pryc od desky (4).
7) Nyni muzete vyndat baterii. Protoze tam nejsou ucha, pouzil jsem 2 provazky, z kterych jsem udelal smycky.
8) Poly nove baterie ocistete a namazte vhodnym tukem. Vlozte novou baterii a vse smontujte v opacnem poradi zpet. Pokud pouzijete kratsi baterii, posunte ji co nejvic doprava, tj. k ridici. Plechovy dil (4) zasunete na misto oznacene cervenymi sipkami (4-278). Puvodni misto odpovida zelenym sipkam (4-315). Plech (4) zacvakne dole a bude drzet ockem jako pred demontazi. Pokud jde plech (4) volne vyndat, neco je spatne.
9) Nasunete zpet dil (C), nasadte kontakt (3) na kladny pol, aby s nim slo otacet (zatim neutahujte), a dil (8) nasadite na pravy okraj baterie tak, aby licoval nahore, dole i vpravo. Zaroven se musite trefit vodicimy trny , ktere jsou vespod (8) do otvoru v baterii, a dirou (7) na sroub u kontaktu (3) . Vsechno by to melo krasne sednout a dil (8) "zacvakne" a nepujde rukou sundat.
Prisroubujete matku (7). Nasadite startovaci kabel (S) a nasroubujete matku (5). Dotahnete matku (3) u kladneho polu. Pokud je vsechno u kladneho polu dotazene a hotove, zavrete kryt (K). Nasadite "pasek" (1) a prisroubujete matku (1). Prazdne misto na leve strane jsem vycpal (V), aby plech (4) sedel pevneji.
10) Uplne nakonec pripojte zaporny kabel a utahnete matku (2) , aby kabel sedel pevne na polu (-).
Muzete nastartovat. Pokud mate el. okna, palubni pocitac vas vyzve, abyste spustili okno u ridice az dolu a pak az nahoru. Pak to same pro okno spolujezdce. Pripadne pro dalsi okna. Nastavte datum a cas. Zadne dalsi nastaveni (vcetne radia) by se nemelo ztratit.
Army.M