Ano samozrejme "minimum" ma kazdy jinde.
To srovnani jsem myslel trosku jinak. Povazuju tu Corsu 88kw a Astru 103kw za prakticky to same co se tyka dynamiky motoru. Bohuzel u soucasnych Oplu nejde ta vaha opomenout.
Astra(1500kg) 103kw = 10,7 hp/kg 0-100km/h 9,9 sec 80-120km/h 14,2 sec
Corsa(1100kg) 88kw = 9,1 hp/kg 0-100km/h 10,3 sec 80-120km/h 14,8 sec
mel jsem moznost se v Astre 103kw projet a musim rict ze dynamikou je to skutecne to same jak ta Corsa, rozdil nejakych 25nm ve prospech Astry a presto na me ta Corsa pusobila ziveji. A ted kdyz srovnam Astru 103kw s Astrou 1.6 SIDI tak je tam citelny rozdil ve vykonu a prijde mi, ze podstatne vyssi, nez vypada papirove, takze ten primy vstrik udela hodne. Tahle stara 1.4T jede suprove to nepopiram a jeslti udelaji tu 1.4 SIDI, tak to bude jeste o tridu vys, hlavne pruznym zrychlenim. Muze se zdat ze 170hp je zbytecne moc, ale vzhledem k te vaze mi to prijde tak akorat - to chci rict. Proto se ptam, proc si neporidit 1.6 SIDI a cekat na nizsi objem s primym vstrikem
Pominu-li vykony, cisla a srovnam ty projevy "stareho" a noveho "sidi" tak motor astry je bez vibraci, necha se vytacet z velmi nizkych otacek a krivka vykonu je naprosto linearni bez nejake spicky (to me trosku mrzi). Ale co ted pocituju nejvic, kdyz stridam auta je to, ze "stara" se trosku brani pridani plynu, kdyz je motor podtoceny (zachvev a pomale nabirani otacek do cca 2tis) a "nova" jde uplne plynule bez jakehokoliv znameni, ze by se to motoru nelibilo, to me opravdu prekvapilo a je to neskutecne komfortni. A jeste jedna vec je zajimava, ktera prekvapi kazdeho, kdo to ridi. Velice male treci ztraty, kdyz jedu na paty rychlostni stupen i z mirneho kopce to auto normalne zrychluje, takze s nejakym brzdenim motorem nelze moc pocitat, to kdo si nevyzkousi neuveri. Predpokladam, ze diky tomu je zpusobeno pomale padani otacek motoru. Ve srovnani se "starou" jsou tam urcite lepsi reakce na plyn a hlavne ten zvuk motoru je skvely.
zajimave je, ze kdyz si prectes testy z nemecka apod, tak novinari maji na ty SIDI trosku jiny nazor, ale i ted jsem v jednom ceskem casopisu narazil na srovnani techto motoru s koncernovymi a verdikt byl takovy, ze opel se temito motory vyrovnava motorum vw, avsak diky vaze tech aut je nijak zasadne nepreskocil.
Ja osobne bych po techto zkusenostech sel uz jen jedine do toho primeho vstriku.