Stránka 2 z 3

Re: Kolisání otáček

Napsal: 09 led 2017, 00:54
od kinik
Ahojte, mám Astričku J ST 1,7 96kW, Cosmo a stretol som sa stým tiež. Auto sice mám len krátko ( asi 3 mesiace), no pri prvom ochladení som si všimol, že mi tie otáčky skáču. Spočiatku to pri studenom starte zakolisalo 2x a bol kľud no naposledy som postrehol, že to robilo viackrát po sebe ( najmä pri teplotách idúcich viac do mínusu). Počas jazdy neevidujem, aby mi tie otáčky spôsobovali nejake problémy s rozjazdom atď, no musím to odsledovať. BTW som rád, že v tom nie som sám :roll: .

PS: Info o možnej chybe v regulátore tlaku paliva ma "potešila", človek aspoň vie, kde má hľadať problém (Diky MIMO).

Re: Kolisání otáček

Napsal: 09 led 2017, 11:14
od matusbelusak
kinik to je presne ono ten regulator, keby si to vymenil by si hned videl ze uz to nerobi ale z po case sa to objavi znova, deje sa to na vela astrach, ako jeckovych tak aj hackovych, ale som nasiel oficialnu stranku za 94€ regulator takze to je pohoda cena :)

Re: Kolisání otáček

Napsal: 09 led 2017, 22:19
od kinik
Jo jó, dík za info. Včera hned po prečítani fóra som googlil a tiež som našiel to čo ty. Len má význam do toho investovať pokial to robi len po starte ? Môže to niečomu uškodiť ak to nechám zatiaľ tak ? Lebo v podstate pri jazde nepocitujem žiadne kolísanie otáčok len na tom volnobehu. Popravde to kolísanie mi je proti srsti ale investovať stovečku a o "dva mesiace" to začne robiť znovu tak to sami moc nechce. Alebo to záleži kus od kusu? Že jednoducho vymáknem dobrý kus a už to tak skoro nebude blbnúť ? Každopádne budem si o tom ešte tu na fóre čítať.

Re: Kolisání otáček

Napsal: 14 led 2017, 17:19
od matusbelusak
kinik tak podľa mna aj ked natrafíš na kus tak to može tiež ovplyvniť, ja som to menil v apríli minuleho roka (doma a nenastavoval som nič cez PC) a ukazalo sa to až o cca 9 mesiacov, jazdil som predtým so starým pohode, ono ti to auto nejak extra neovplyvní, ale viem že už ked to bude prehanné kolísanie tak ti napr na križovatke može zdochnuť auto, čo mne sa to zatiaľ ešte nestalo, pred nedávnom mi zase zakolísali otačky ale včera som s autom stal cca 2 hodiny na voľnobeh a nič ani jedno zakolísanie takženeviem čím to može byť všetkym ovplyvnené

Re: Kolisání otáček

Napsal: 14 led 2017, 21:38
od Xavier
Dpfkom.tesne pred cyklom a vypalovanim sa to prejavuje viacej

Re: Kolisání otáček

Napsal: 14 úno 2018, 20:17
od matusbelusak
chlapi, našiel som ten regulátor na číne za oveľa nižšiu cenu, čo si o tom myslíte? https://geek.wish.com/search/fuel%20reg ... 5dc3b3e7cc

Re: Kolisání otáček

Napsal: 17 úno 2018, 21:55
od fero636
Nazdar chalani, mám J-éčko 2/2013 1.7. cdti 96kw 117 000 km a mám ju zhrbna pól roka. Od kúpy, teda od leta, registrujem kolísanie otáčok a to najmä pri zapnutí klímy, kedy to zakolíše najviac a potom sa sem-tam ručička otáčkomera pohne, no nie v pravidelných intervaloch ako na videu v úvode témy, občas ma to rozčulovalo ale zvykol som si to odignorovať, :? keďže sa to nestávalo pravidelne, tankujem len tú "drahšiu" naftu s aditívami. So spojkou mám to sté, pri pomalom vyšliapnutí dôjde k zvýšeniu otáčok, ako keby fakt bolo softvérovo dané umelé zvýšenie z dôvodu rozbehu, to bola ďalšia vec, ktorá ma prekvapila, pri rýchlom vyšliapnutí to je OK. Asi dva týždne dozadu som vymenil baterku kôli badateľnému zníženiu napätia večer pri zapnutých svetlách, keď som otočil volantom, svetlá sa trochu ako keby stlmili, bolo mi jasné že to bude malou kapacitou pôvodnej baterky (4 roky), rosvietila sa mi medzitým aj kontrolka ESP a posilovača (na orandžovo)....po výmene baterky zmizli všetky príznaky, kolísanie aj kontrolky....toť moje postrehy ..... :D

Re: Kolisání otáček

Napsal: 19 úno 2018, 10:46
od blesk
To je zvlastne, tam by baterka nemala hrat ziadnu rolu, ked je nastartovany motor a bezi alternator. Jedine ze by ten uz bol zly a nedostatok si tahal z baterky?

Re: Kolisání otáček

Napsal: 19 úno 2018, 13:06
od jack
Prečo si to myslíš? Opak je pravdou - pokiaľ má akumulátor malé napätie (či už z dôvodu, že sa vybil, že už je starší, nedrží kapacitu, ...atď. -je "opotrebovaný" alebo z iného dôvodu súvisiaceho s potrebou odoberať elektrickú energiu) a pri zapnutí akéhokoľvek spotrebiča už nestíha pokrývať požadovaný odber, tak sa zákonite potrebná energia odoberá z alternátoru (zdroj energie pre akumulátor, ...atď), čiže sa viac zaťaží a zároveň tým vplýva a aj odoberá časť výkonu motoru - preto môže nastať pokles otáčok motoru. Fero má dobré postrehy. ;)
A tak isto pri zapnutí kompresoru klimatizácie, tam je najviac markantný pokles výkonu či zakolísanie otáčok pri voľnobehu pri veľkom prúdovom odbere alebo slabom akumulátore (u atmosférickej zážihovej 1.4 a 1.6 citeľný pokles - mám 1.6-tku, tak viem posúdiť).
(neviem či som to dostatočne objasnil)
Možno jeden jednoduchý príklad: pri jazde na bicykli točíš pedálmi určitou silou, ale akonáhle chceš zapnúť svetlo a zapneš to malé dynamko (dnes sa to už asi používa veľmi málo), tak potrebuješ na udržanie rýchlosti väčšiu silu alebo ti klesnú aj otáčky a zákonite spomalíš.

Re: Kolisání otáček

Napsal: 19 úno 2018, 14:59
od blesk
No nie som na to expert, len som si myslel, ze ak bezi alternator, tak baterka nie je potrebna. Ta je tam iba na start motora a na napajanie spotrebicov, ked nejde alternator. Teoreticky by sa potom malo dat jazdit s odpojenou bateriou.