Dneska jsem videl ve meste jednu Astru J a mela 205/55/R16 na STK by asi neprosel.
A menil jsem zimni/letni 215/50/R17 a 205/60/R16 a co mne prekvapilo byl stejny prumer pneumatik a temer stejna sirka - rozdil jenom 1cm ve prospech 16".
17" ma vetsi disky a mensi pneu, takze rozdil v aquaplaningu bude fakt minimalni a co se tyce spotreby, tak ten 1cm je taky zanedbatelny, spis tam hraje roli dezen letni/zimni.
Vetsi rozdil je ve hmotnosti:
16"plech + pneu = 17kg
17"alu + pneu = 21kg
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011
Kola-nevim jestlii plech/alu k tomu nokin wrd492h 205/60 r16,senzory a serizeni za cca 23000,-
Jak jsem psal uz,budu mit snad behem tydne nok wrd496h xl 205/60 r16 za cca 8000,-
k tomu alu disky dezen re cca 8500,- neorigal tpms 4800,- a prace 900,- jsou to zhruba stejne
penize jako v nabidce od oplu
Ve ctvrtek prezouvam,uvidim jak dopadnu,predtim jsem to napsal do blbeho fora....
Nokiany jsem bral také, mám s nimi skvělé zkušenosti, ale D3, nějak mi ty D4 přijdou víc do sněhu ,než na jen polosuché, nebo uklouzané silnice.
ex.Astra OPC 2013 280k 12,2/100 downpipe, HJS cat, M-Tech Byla moc fajn
Fiat Scudo II Multijet 2015 130k 7,2/100
2016 Ford Mustang V8 5.0 14/100 ale ten styl
2017 Ford Kuga 1.5 turbo benzin 7,3/100
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
aby som to nezaykrykol..tie nokiany sedia ako rit na serbel. od minuleho utorka mam zase zimne, kedze dorazilo monzunove obdobie a na letnych som lietal vo vymoloch ako handra. deriem ich 4sezonu a stale super. odkedy su na aute, ci leje ci neleje, jazdim ako za sucha, bez zavahania auta. nie som pretekar, no v pohode s nimi mozem predbiehat i na okrskach, kde som uz na letnych v tomto pocasi mal obavy, ze ako sa zaradim, aby ma kolaje na asfalte nevyhodili z cesty. hlavne i ten tensi rozmer, no i maksia guma a paradny dezen. ak budem v buducnosti kupovat pneu, tak uz viem, ze ktoru znacku budem ako prvu pozerat. naopak, tie letne michelinky su tak akurat pouzitelne do 30tis km. potom hucia a za mokra zacinaju poskakovat. mohli by zaviest aj testy na pneu po 1-2 rokoch s nabehom 30-40tis km.
tam by sa ukazalo, ze ake su v realnej prevadzke po urcitom opotrebovani
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L
Kompletace kola vcetne senzoru (all car_t-pro senzor) namontovani na auto 600,-
senzory uplne bez problémů (kalibrace na auto)
zatim cca 300km dalnice/mesto úplná spokojenost,
gumy nokian wrd4 205/60 r16 96h jsou takovy měkčí než 225/50 r 17
kola alu dezent re r16
Tuto nebo podobnou konfiguraci mohu doporucit,
PS: kupovano gumy vzlast, kola a senzory v pneuservisu
Tak som vo stvrtok prezul na zimne 225 / 50 R17 Kleber Krisalp HP2. Pri rychlosti 90-110km/h su trosku hlucnejsie ako letne Micheliny Primacy HP ktore su od vyroby.
Prehadzujem len gumy, na tych istych diskoch. Investicia do durhej sady diskov a TPMS ventilov je velka, ekonomicky je to nevyhodne.
Auto mam od augusta, ked v pneuservise dali dole kolesa tak som videl toto na vsetkych 4 kolesach to iste
Nieje to ziadny problem, ale predsa len na novom aute by sa nieco takeho nemalo objavit ...