Stránka 3 z 5

Re: Tlak v pneu

Napsal: 08 dub 2016, 22:11
od mclean
pico píše:Lukino a nie je to moc tvrde ? Ja leto/zima 2.2/2.2. Len ked idem k moru, tak vzadu prihustim na 2.4 ale ked vylozim auto ( idemevlen dvaja ), tak citim ako mi odskakuje zadok, pretoze jazdou v tom teple tlak este stupne.
to mas malo, sa raz vyzujes v zakrute a budes mat :D

Re: Tlak v pneu

Napsal: 09 dub 2016, 14:18
od pico
Preco by som sa mal vyzut :shock: 2,2/2,2 je predpisany tlak pri obsadeni auta 3 osobami. My jazdime dvaja ( manzelka ) a ked mam nalozeny kufor, tak prihustim zadok ? Ja takto ( predpisovo )hustim uz tretiu Astru. Ked som mal F-ko Caravan, tam som na ceste k moru daval do zadu 2,7 a po vylozeni nakladu zadok strasne odskakoval.
Dokonca syn na dieslovej Mazde 3 ma ptedpisane tlaky 2,2/2,2.
Ako si prisiel na to vyzutie :D

J-cko ma dost preposilovane riadenie a ked to prehustis, tak podla mna to je este o nieco horsie.

Re: Tlak v pneu

Napsal: 09 dub 2016, 16:46
od dusan992
Ono ak mas nahustene pneu podla tabulky tak hlavne na 16tkach to vyzera ako by bol defekt na aute hlavne na prednych pneumatikach....mam najtazsiu kombinaciu 2.0cdti + automat. Laka to este dofukat.
Na 18tkach to uz tak nie je viditelne.
nechapem preco to tak prehustujete ak na to nie je dovod.
Sa hovori ze tzv eko hustenie pneu ma horsie jazdne vlastnosti...mensia stycna plocha pneu.to je jedina vec co drzi auto na ceste...

Re: Tlak v pneu

Napsal: 09 dub 2016, 21:12
od mater
dnes som skontroloval tlak a skorigoval som vsekty na 2.4
uvidim pocas leta, mozno to spustim na 2.3 alebo 2.2, asfalt zacne byt horuci a na dialnici tlak stupne este viac ...

Re: Tlak v pneu

Napsal: 09 dub 2016, 22:58
od pico
Jasne, ze v lete to ide hore a nielen pocas jazdy. Nechas auto na parkovisku, kde svieti poobede slnko na jednu stranu auta a len potom ten tlak vyleti hore.
Tlak kontrolujem vzdy pred jazdou a nikdy nie po tom co su pneu rozpalene od slnka. Ideal 20 C/ tien, to znesie aj vzostup tlaku pri vyssich teplotach a aj pripadny pokles pri ochladeni. Riesil by to plyn ale nejak som sa k tomu nerozhupal.
Mater, ked si teraz dal 2,4, tak v lete mas 2,6. Skorej teraz dam predpisovych 2,2 a viem, ze s oteplenim tlak pojde len hore ;)

Re: Tlak v pneu

Napsal: 10 dub 2016, 21:14
od Xavier
Nechápem načo riesdite ci pôjde hore či nie. Proste je zadefinovaný tlak a ten sa mera pri pneu pred jazdou. A to že stojí na slnku ci nie. Koľko to spravi? Tak isto je jedno či máš 3 keď je pneu zahriata. Keď je teplo aj zmes je mäkšia, tiež pracuje a nebude tak tvrdá. Je to proste na kazdom, komu čo sedí viacej.

Re: Tlak v pneu

Napsal: 11 dub 2016, 09:13
od pico
Tlak je predpisany vyrobcom, tak neviem ci je vhodne "kazdemu kolko sedi".
Ja som len s uzasom reagoval na to vyzutie pri predpisovom 2,2.
Takisto som napisal svoj nazor pri korigovani tlaku. A divil by si sa o kolko tlak stupne v rozhorucenej pneumatike. Samozrejme sa s tym pocita ale neviem si predstavit natlacit teraz letne pri 15 C na 2,7, kolko budu mat v letnych horucavach :o
Ja osobne pocitujem na spravani auta prehustenie uz na 2,4 a jazdi sa mi menej komfortne ( hlavne po bratislavskom tankodrome). Samozrejme je kazdeho vec ako husti ( tabulka je na vicku nadrze ).

Re: Tlak v pneu

Napsal: 11 dub 2016, 09:20
od Xavier
Kazdemu kolko sedi v medzi predpisaneho som myslel. Niekomu sedi 2.2 niekomu 2.7. Je to stale vramci vyrobcom danej tolerancie. A ked ten tlak stupne, rozdiel bude stale tych 0.5, resp. mal by byt. Ci to bude 2,2+x alebop 2,7+x to je jedno. Viem o kolko stupne tlak v teplej pneu, meral som i tak, ale to nie je podstatne pre mna. Pneumatika je na to stavana a pri dodrzanom tlaku to vydrzi. Jedine co my ako vodici pocitime je nas zadok a jeho komfort :D Hold tie nase cesty su skor na crossoveri :/

Re: Tlak v pneu

Napsal: 11 dub 2016, 17:14
od blesk
Pokles tlaku o 0,5baru znamena zvysenie spotreby o 2,5%. Ak mate spotrebu napr 6L, tak to znamena 6,15L/100km pri zmene z 2,7 na 2,2. Kazdy si uz posudi sam, ci je to vela alebo malo.

Re: Tlak v pneu

Napsal: 11 dub 2016, 22:48
od Xavier
Blesk. Jedine v labaku. Stačí jemný protivietor iný asfalt, atd. Eurosomarina ako tie ventily co sa riešia inde. Praktický tu zmenu nezbadas. Ja na aute či letné, ci zimné jazdimna 90% za 5,5 real. A môžem i tlak meniť i vifkovat. Jedine čo ma vplyv je pomer dialnice k okresnej. Pri viac km po okreskach mám za nasdrz o 0,1-0,2 odchýlku v spotrebe :-)