Chrastění motoru

Moderátoři: Astra - R@SAG, Radoš92

Odpovědět
Uživatelský avatar
marsas
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06. srp 2018 18:43:55
Bydliště: Ostrava

Chrastění motoru

Příspěvek od marsas » ned 28. črc 2019 16:33:44

Zdravím vás.
Potřeboval bych opět radu. Když je motor zahřátý na 100°C plus mínus, tak při rozjezdech něco zachrastí zvukem jakoby ventily na staré škodě 120. Taktéž se to stane například při přejíždění retardéru po následném přídání plynu. Někdy to jde i mírně slyšet v kopci po sešlápnutí plynu. Různě jsem se dočetl, žeby to mohly být ucpané vstřikovače, karbon na ventilech, nebo nastavovače vaček atd....
Jen pro informaci: auto má vyměněné rozvody, včetně kladek a nastavovačů vaček které byly originál GM INA. Teď jsou taky INA, jen né GM. Součesně s tím proběhla i výměna ventilových zdvihátek.
Nemáte někdo zkušenost nebo radu, co to může způsobovat a jestli to je na sundání hlavy a vyčištění ventilů, nebo nějaký přípravek do benzínu, případně vyčistit vstřikovače?
Všem předem díky za rady.
1,6/85KW A16XER

Reklama
 

Uživatelský avatar
marsas
Příspěvky: 15
Registrován: pon 06. srp 2018 18:43:55
Bydliště: Ostrava

Re: Chrastění motoru

Příspěvek od marsas » sob 30. lis 2019 23:51:11

Jen takové info. Od doby problému jsem začal pravidelně tankovat benzín Verva 100 od Benziny a zvuk začal postupně mizet až úplně vymizel. Možná opravdu úsady na ventilech nebo pístech a aditiva v benzínu je postupně odstraňují. Tím pádem se dostane do spalovacího prostoru veškeré vstříknuté palivo a motor nezarachtá (je to jen moje úvaha, ale možná na tom něco bude).
1,6/85KW A16XER

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1724
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Chrastění motoru

Příspěvek od Astra - R@SAG » pon 02. pro 2019 15:21:20

Taky jsem měl potíže s 1.4 Turbo, kdy po nastartování se motor třásk od 800 - 1200ot a přenášel to do celé karoserie. Myslel jsme si, že když dávám VIF, tak to bude stačit. Přesto to nestačilo a jak jsem začal tankovat 100 oktanový benzín a pokračoval v dávkování VIFu, to po 3 nádržích se stratilo a mám klid. Tak že věřím, že to pomohlo i tobě.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Odpovědět