Opel Astra J - motory

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od jack » 30 led 2018, 10:23

Na poľskom fóre som sa dočítal, že pri motorizácii 14NET, ktorá má reťaz, výmena nie je predpísaná, jedine keď je ju už počuť - chrčí alebo keď je vyťahaná a začína to mať vplyv na voľnobeh - kolísanie otáčok či sem-tam vynechávanie (?), ale doporučujú ju preventívne vymeniť tiež pri 150000km ako u ozubeného remeňa, popr. 8-10 rokov.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Reklama
 

Uživatelský avatar
jour
Příspěvky: 69
Registrován: 29 říj 2017, 21:36
Bydliště: Bratislava / SR

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od jour » 30 led 2018, 10:54

Dakujem, pytal som sa preto, lebo minule po jazde na dialnici mal motor na volnobehu iny zvuk, tak to viac hucalo a hned mi napadli rozvody, ze som si to pred kupou vobec nezistoval. Kolisanie otacok nemam, tak snad to este nejaky cas vydrzi.
Astra ST 1,4T 103kw Cosmo 6/2013

MilanS
Příspěvky: 320
Registrován: 15 pro 2012, 20:32
Bydliště: Slovensko - BN/TN

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od MilanS » 30 led 2018, 11:58

jack píše:Na poľskom fóre som sa dočítal, že pri motorizácii 14NET, ktorá má reťaz, výmena nie je predpísaná, jedine keď je ju už počuť - chrčí alebo keď je vyťahaná a začína to mať vplyv na voľnobeh - kolísanie otáčok či sem-tam vynechávanie (?), ale doporučujú ju preventívne vymeniť tiež pri 150000km ako u ozubeného remeňa, popr. 8-10 rokov.
Toto mi presne povedali aj v servise Opel v TN.
Opel Astra J ST 1,4T 103kw LPG ( A14NET ), 12/2013
Opel Astra H 1.9 CDTi ( Z19DT ), 3/2006
Opel Astra G 1.7 CDTi ( Z17DTL)-ex

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od Astra - R@SAG » 30 led 2018, 12:36

Vlastníme ještě Astru G (Classic II) s motorem 1.4 16v Twinport a tam je doporučená výměna po 150 000 km nebo 10 letech. Respektive by se měl přemeřit speciálním nástrojem, o kolik je natažený řetěz a podle toho vyměnit. Případně to velmi pěkně napsal JACK. Astra G má přes 11 let, skoro 150 000km a je tam pořád původní řetěz, ozubená kola i nápinák. Jenže je to klasická atmosféta, u našich TURBO motorů, bych to asi neriskoval a preventivně vyměnil. Osobně znám, ale motory, kde mají naběháno 300 000km a řetězy původní.

Aby řetez, nápinák a ozubená kola vydržela co nejvíce, důležité je motor nepodtáčet, aby se řetěz nemusel moc natahovat. Nadále aby se řetez napnul správně, je potřeba po nastartování vyčkat cca 30s - 1min. pak se plynule rozjet tím se oléj dostane všude a i napne správně řetěz rozvodů. No další dobrou volbou u těchto motorů, je podle mě výměna oleje a to max. při 12 - 15tis. tím lze zaručit dlouhou životnost.

Já jezdím 4 km do práce a 4 zpět, proto oléj měním co 6 - 7 tis. km, po nastartování čekám cca 1min a pak vyjedu, dochlazuji TURBO a snad se mi tím motor odvětší velkou životnosti a bez poruch. Badále určitě nechám po 5 letech vyměnit oléj v 6st. manuální převodovce + také svíčky (cca v mém případě 60 tis. km). Přesto že svíčky podle servisního plánu se mění po 8 letech / 120 000km.

Jinak znám případ, kdy už v 50 000km se musel měnit na Astře J u našich motoru řetěz, protože po zahřátí motoru, už vydával hrozné zvuky, měnilo se vše ozubená kola, řetěz, napínak, cena s prací 10 000 Kč. Psal mi to jeden majtel emailem, jak natrefil na můj web.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
gotha
Příspěvky: 148
Registrován: 16 kvě 2016, 11:18
Bydliště: Žilina

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od gotha » 02 bře 2018, 09:38

Ahojte, tak ako to je s tou rozvodovou reťazou?
Auto som kupoval pri 159 000km, (r.v.2011), teraz po dvoch rokoch mám už 191 000km.
- Asi nemám predpokladať, že reťaz menil pôvodný majiteľ?
- Mám ju vymeniť ju a kedy?
- A čo hrozí, ak ju nevymením?
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od blesk » 02 bře 2018, 10:46

Retaz sa asi neroztrhne len tak. Iba sa natiahne a zacne rachotit, natiahne sa az tak, ze bude hucat aj pri jazde, ale jazdit s tym bude mozne az kym nezasvieti kontrolka, ked uz posun bude velky. Asi by som pockaj na rachotenie pri jazde. No je mozne, ze ked sa uz natiahne tak ohobluje ozubene kolesa na prestavovacoch vacky a potom vymena retaze bude stat dvojnasobok.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od jack » 02 bře 2018, 12:19

Na nič netreba čakať, pri 190000km už mala byť dávno (aj keď len preventívne) vymenená, veď už na seba "zarobila". Čakať kým začne hrkotať, ohlodajú sa ozubené kolesá a náhodou sa niečo pos_re, tak to pre pár chechtákov ako aj pre pokoj duše nestojí. Je lepšie problémom predchádzať ako potom "plakať nad rozliatym mliekom" a vycálovať 3x viac za opravu.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
gotha
Příspěvky: 148
Registrován: 16 kvě 2016, 11:18
Bydliště: Žilina

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od gotha » 02 bře 2018, 13:47

A na koľko odhadujete cenu výmeny rozvodovej reťaze? s prácou?
V autokelly maju v ponuke nielen reťaz samostatnú, ale aj rôzne sady, tesnenia, vodiace plochy... tak to neviem odhadnúť.
2011 - Astra J 1.4T Sports Tourer Sport (212 000km)
ex 1998 - Astra G Caravan 1.6 16V (235 000km)

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1548
Registrován: 05 dub 2015, 21:33
Bydliště: CR/SR

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od blesk » 02 bře 2018, 14:48

V Skodovke vedia retaz premerat, ci uz nie je velmi vytahana - bez demontaze. Neviem ci aj v Opli.
Najlepsia bude asi sada s tesnenim, napriklad tato:
https://mlparts.cz/autodily/opel/astra- ... Id=1732681

Vyzera to na nejaku Cesku firmu, ktora berie jednotlive diely od vyrobcov a sklada ich spolu do krabice, pripadne predava to, co sa neda kupit - bloky, valce, sroby,...
http://www.engineteam.com/
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel Astra J - motory

Příspěvek od Astra - R@SAG » 02 bře 2018, 14:51

Pokud je to stějně řešené jako u Astry G 1.4 Twinport, která má také řetez, tak je to asi takto.

1x sada = napínací kladka + řetěz / cca kvalitní za 5000kč
1x teěnění pod olejovou vany = ta se musí demontovat
1x těstení s boku
pak asi pár drobností + nový oléj a filtr.

Teď záleží kolik si vezme servis za práci. Osobně to odhaduji na cca 7000kc za materiál včetne okeje a filtru + 3000kč práce.

Pouze můj názor.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Odpovědět