Stránka 3 z 4

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 23 čer 2018, 13:50
od Marek L
Já vím, že ti asi nijak nepomůžu, ale nebude to fakt to falešné sání vzduchu. Jenže přes co, že? Tož držím palce. Mě se ty vibrace staly výjimečně tak 3x. S tím ani nikam nejedu, protože to neprokážu. U mě to zatím není kritické. Zatím najeto 55 tis. km.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 23 čer 2018, 18:13
od blesk
Pri podfukovani falesneho vzduchu by mu svitila kontrolka. Motor by stracel podtlak a stezoval by si. Navic praskla membrana u PCV ventilu zpusobuje hlasite syceni, to by hned slysel od motoru. Praskaly v prvnich letech, proto dali asi silnejsi membranu pod novym cislem krytu ventylu.
Byt tam nejaka zavada, uz mu sviti kontrolka. Je to klasicky problem horeni karbonu na ventylech a PC se to snazi uregulovat, ale nema na to nijake moznozti, hori si to nezavisle, proto se motor trepe. Kdyz vsechno zhori, je po problemu. Nebo se slapne na plyn, benzin ostrikne ventily (idealne aditivovanym benzinem pro cisteni karbonu) a motor jede normalne. Neaditivovany benzin tam zase hned zanese karbon a hned to zacne opet skubat - vyzkouseno. Aditivovany to zanese az po delsi dobe, nebo vubec, zalezi na aditivu a kolik ho tam je.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 24 čer 2018, 10:49
od Marek L
Aha. Díky.
Jak říkám, v podstatě já s tím nemám problém. Aditivum nepoužívám. Pouze co 5000 km vyjedu dvě nádrže benzínu s aditivem. Beru pořád OMV Natural 95 + co 5000 km 2x nádrž ten jejich Max Motion 95, nebo co to je. (ne 98) Ale je dost možné, že mě ty vibrace taky časem neminou. Uvidíme.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 24 čer 2018, 14:16
od Astra - R@SAG
Ahoj kluci, díky za podporu.

Osobně vyměním svíčky, ty už jsou na cestě :) :) :) :) . Jinak mám v nádrži posledních pár litrů Shell V-POWER 95 + VIFU. Jak se vrátím ze služebky natankuji plnou opět SHELL V-POWER 95 + na 50litru benzínu 150ml VIFU. Čekají mě delší trasy na území PL, cca 1500km.

Je mi jasné, že jednou z příčin jsou ty mé krátké trasy do práce a zpět. Přestože o víkendech Astru protáhnu a i motor proženu, pravděpodobně to je málo a v zimě se motor tak rychle nezahřeje a nelze ho tak vytáčet.

Uvidím, jak svíčky vytáhneme ven, v jakém stavu budou. Olej měním co cca 6 - 7tis. km, jak mi pal. PC ukáže životnost 50%. Tak snad toho karbonu by tam nemělo být mnoho.

Kontrolka se nerozsvítila nikdy a jen ta spotřeba na volnoběh ukazuje 0,5 a sem tam i 0,4 na pár vteřin, když motor má provozní teplotu po cca 20km.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 24 čer 2018, 15:00
od blesk
Nemyslim karbon ze stareho specenho oleje ale vyfukove plyny z recyrkulace bez EGR - pres variabilni zdvyh ventylu, kdy cast spalene smesy tahne jeste jednou pres sani - kde je vyvedeno i odvetravani vacky/hlavy - takze se tam ten dym smisi z olejem z odvetravani a prilne na sacich ventilech. Nasledne se zapali a nekontrovatelne hori v milimerove vrstve. Nekdo si dela vlastni zadrzovani oleje z odvetravani a potom se plyny nemisi s olejem. Jenom to musi rucne udrzovat - vylevat.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 25 čer 2018, 05:59
od Astra - R@SAG
Nové zjištění:

Dnes ráno 12 stupňů ve 4hod., nastortování zcela v pořádku, otáčky po nastartování 1200, pak klesající pozvolna na 800, vybrace žádné. Okamžitá spotřeba z 2.2 klesající na 1,1, cca v období 1min. po nastartování. Náposlwdy Astra jelá 20hod. před tímto nastartováním.

Ujeto 20km, motor zahřátý na provozní teploty, voda 104st. podle palubního PC, otáčky na 800, okamžitá spotřeba ukazující 0,5, po cca 30s po zastavení na volnoběch, po zaparkování. Nechávám cca ještě minutu dochladit turbo. Mezi tím otevírám kapotu a koukám na motor a velké překvapení motor se chová korektně a hadice od sání se netřepe. žádné chvění, pouze po dání ruky na motor, jsou zde min. vybrace a to je OK.

Velkou část víkendu propršelo a ventovní teploty klesly cca o 10st. dost se ochladilo. Otázkou je co to bude dělat, jak se zase zvedne teplota nad 20st a výše.Nezbívá než nadále sledovat. V nádrži mám podle PC na dojezd 189km, kombinovaná spotřeba dle PC je nyní 6,5lit / 100km., je to o 0,3 méně, než běžné (dává to smysl větší dávka VIFU + 20lit Shell V-POWERU 95.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 29 čer 2018, 20:43
od Astra - R@SAG
Tak jsem zde a mohu říci, že jak jsme předpokládaly svíčkama to nebylo.

Postřehy:
Výměna svíček trvala cca 20min, s toho 10 min jsme museli počkat až vychladne motor :D :D . Kupodivu vytažení zapalovací lišty šlo lehce, mnohem lépe než u Astry G s motorem 1.4 16v Twinportu.

Svíčky na válci 1 / 2 / 3 byly v pořádku, svíčka na válci 4 byla o dost horší než ty ostatní. Po výměně motor o dost se ztišil a ustálila se spotřeba na volnoběh, která mi skákala mezi 0,4 - 0,5lit. tak teď je stabilní na 0,5 a nehopsá. Třes motoru mezi 800 - 1300ot zůstal.

Dnes natankováno 53lit paliva SHELL V-POWER 95 + 100ml VIFu.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 29 čer 2018, 20:59
od bezdo
bezdo píše:Mozem sa stavit, ze vymena sviecok nepomoze....ale drzim palce nech vide najlacnejsie riesenie.
Stale myslim,ze to robi RJ,ten udaj o tak nizkej spotrebe na volnobeh to potvrdzuje,chudobna zmes.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 29 čer 2018, 21:04
od Astra - R@SAG
Uvidíme do budoucna, ale podle konzultací s ostatními majiteli ze stejným motorem je to normální, pokud dávají VIF, tak jim klesne údaj z 0,6 na 0,5 a to je i můj stav.

To by byla velká smůla, pokud by to byla ŘJ, v mém případě 2 za 40 000km, snad se to neprokáže.

Re: 1.4 Turbo vybrace motoru mezi 800 - 1300ot.

Napsal: 30 čer 2018, 21:39
od blesk
0.5 to zobrazuje nezavisle na VIFe je to normal u tychto motorov, po 30sek prepnu do rezimu - mozeme to navat chudobna zmes. Zmeni sa zvuk motora na hrubsi a z 0.8 to klesne na 0.5L/hod.