Stránka 1 z 1

Snímač impulzov kľukového hriadeľa

Napsal: 13 lis 2017, 22:27
od matusbelusak
nazdar chlapi, nemohol som najst na co to je, len tak chcem vediet info na co to sluzi? Snímač impulzov kľukového hriadeľa
ak je zly snimac ako sa prejavuje? popripade kde je u 1.7? da sa vymenit aj doma alebo je nutna navsteva servisu? vdaka za odpovede :)

Re: Snímač impulzov kľukového hriadeľa

Napsal: 14 lis 2017, 07:43
od jack
Zjednodušene povedané - snímač impulzov (otáčok) kľukového hriadeľa "sníma" otáčavý pohyb kľukového hriadeľa, vysiela signál do RJ motora a tým oznamuje RJ, že motor "pracuje". RJ signál vyhodnotí, spracuje ho a na základe (aj) tohto podnetu "vydá pokyn" (okrem iných) napr. na vstreknutie palivovej zmesi, zapálene zmesi, atď. .... - podľa konkrétnych podmienok. Pokiaľ by ten snímač nebol funkčný, tak s najväčšou pravdepodobnosťou by si ani motor nenaštartoval, pretože RJ by nevedela, že sa motor točí.
Viem, že na Felícií stačilo prerušiť jeden vodič (signálny) od snímača kľukového hriadeľa do RJ a motor si nenaštartoval - len točil, ale "nenaskočil" alebo ako prevenciu proti náhodnej krádeži stačilo povytiahnúť konektor zo snímača otáčok kľukového hriadeľa.
A kde s nachádza to neviem, popozeraj alebo pohľadaj - či už na motore, nejakých knihách alebo na nete.
Pokiaľ by bol k nemu dobrý prístup, tak by si ho - teoreticky - mohol vymeniť doma aj sám, myslím že nie je potrebné nič programovať - je to "klasický" snímač ako taký.

Re: Snímač impulzov kľukového hriadeľa

Napsal: 14 lis 2017, 09:58
od matusbelusak
Jack dakujem ti za odpoved, zaujimal som sa preto lebo nasiel som video ma nete https://youtu.be/Gwg7fjK96vo chyba motoru ze pri volnobehu riadne triaslo s motorom a v komentaroch autor videa pisal ze na vine bol chybný snimac kluky tak preto sa pytam

Re: Snímač impulzov kľukového hriadeľa

Napsal: 14 lis 2017, 17:34
od jack
Napr. u Felície je snímač umiestnený zvrchu nad zotrvačníkom - keď netesnilo na kolegovom aute gufero a prepúšťalo olej na zotrvačník, od toho bol zapŕskaný olejom snímač otáčok kľ. hriadeľa, tak mu vynechávalo zapaľovanie, motorom trhalo, strácalo výkon a ťažko štartovalo. Stačilo snímač vybrať, očistiť, odmastiť a zase na nejaký čas, kým sa znova nezamastil, bol pokoj - odstrániť problém celkom by znamenalo dať dole zotrvačník a vymeniť gufero, čo je v amatérskych podmienkach dosť problém a aj pracné.