Stránka 29 z 29

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 16 pro 2019, 07:00
od Modřina
Ahoj.
Když mi před několika lety kontrolovali a čistili klimu u bývalého "H", doplňovali kapalinu do klimy v řádu několika centilitrů...

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 19 pro 2019, 13:06
od R@dek
Co se týká klimatizace, tak tu jsem nechal účelové zkontrolovat a doplnit, přišlo mi, že už nechladí jak za nova, jinak by to nedělali. Jestli se nepletu, tak mi v servise říkali, že 10% obsahu se za rok běžně odpaří, zmizí, unikne. Našel jsem ty hodnoty: Po připojení na přístroje, vyčerpání a napuštění mi technik říkal, že plný obsah je 600 gramů a já tam měl už jen 400 gramů, což ještě funguje, ale jak říkám, už se mi to někdy nepozdávalo. :-)

Mě taky šlo o to, že tou směsí je mazáno čerpadlo klimatizace, a pokud je jí tam málo, může se čerpadlo klimatizace poškodit, tak jsem tomu chtěl taky trochu pomoci.

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 19 pro 2019, 16:40
od jack
Presne ako u mňa - mne po 5. rokoch chýbalo 210g, tiež sa mi zdalo, že slabšie chladí, tak som zašiel do servisu a odčerpali 390g a nanovo doplnili komplet náplň 600g + 22g(ml) oleja do kompresoru klímy.
(prepáč, nechcem Ti spamovať vlákno o Astre, keď tak to prípadne zmažem)

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 25 bře 2020, 08:42
od R@dek
VIF. Je tento přípravek opravdu k něčemu, vyplatí se používat? Otázka kterou si klade několik z nás.

Různá auta mám již mnoho let, Astru J mám cca 5 roků a nikdy jsem žádný přípravek do benzínu nepoužíval. Až cca před 2 lety na doporučení tady na fóru jsem to zkusil. Samozřejmě, hned po několikátém použití subjektivní pocit výborný. Nicméně loni na podzim mi došel a koupil jsem nový až nyní. A jelikož si vedu přesné statistiky tankování, mám i relevantní dlouhodobá čísla, podložená obdobím 5 let. A to už je docela argument.

Porovnal jsem období cca 3 roky bez VIF a 2 roky s VIF a rozdíl spotřeby při používání VIF je u mě 0,453 litru na 100 km méně.
Porovnal jsem 5 období říjen až březen, z toho 3 x bez VIF a 2 x s VIF a rozdíl spotřeby při používání VIF je u mě přes zimu 0,582 litru na 100 km méně.

Takže VIF nejen čistí motor, to nelze zjistit aniž by člověk motor rozebral, tak i šetří palivo, a v mém případě o cca 0,5 litru na 100 km. Při nájezdu cca 15 000 km za rok je to, jestli počítám dobře, úspora 75 litrů paliva, při ceně 30 Kč je to 2250 Kč za rok.

Když řádí venku ten virus, tak v teple domova se dají dělat takovéto statistiky :-)

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 25 bře 2020, 08:50
od jack
Nechcem ti to tu spamovať - ja má lepšie skúsenosti s Millersom https://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f= ... vif#p22667

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 25 bře 2020, 10:03
od Astra - R@SAG
Radku pěkná statistika a souhlasím, mě to dělá cca 0,5 dlouhodobě a pokud jedu dlohé trasy, tak i 0,7 rozdíl.

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 25 bře 2020, 10:38
od Xavier
Ja som vifkoval i nevifkoval. No rozdiel na spotrebe nebol ziaden. Ani pocitovo auto neslo lepsie. Daval som to teda len v zime pre dobry pocit. Teraz som daval aj do skodovky a mam i letny, no ziaden rozdiel som nezistil. Ale zase je tam malo km este.

Re: R@dek - Opel Asta J - 1,4 Turbo 103kW/140k - SEDAN 2015

Napsal: 25 bře 2020, 23:03
od R@dek
Jack - díky za zkušenost, je možné že jiné přípravky budou mít rozdílný efekt a například Tebou uvedený Millers může být i lepší. Momentálně jsem pořídil VIF - modrý a je to s ním OK. Jen jsem popsal moji zkušenost podloženou cca 85 tisíci km.

Je možné, že až mi VIF dojde poohlédnu se a vyzkouším ten Millers.