Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.

Moderátoři: Astra - R@SAG, Radoš92

tnemec
Příspěvky: 1
Registrován: pon 19. zář 2011 20:39:55

Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od tnemec » pon 19. zář 2011 22:02:52

Ahoj vespolek... jsem tu naprosto nový, protože utíkám od Volva :-), a to do Astry ST 1,4T, 103 kW... výbava v pohodě, do budgetu se mi vejde vše... ale řeším (a to čistě technicky a uživatelsky, nikoli finančně), jestli manuál nebo automat... Manuál je v Astře skvostný..., ale automat je automat... máte tucha, co je to zač a jak je na tom se spolehlivostí a funkcí? Láká mě to... Díky...

update: identifikoval jsem automat, je to: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission

Reklama
 

Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 227
Registrován: čtv 17. čer 2010 15:49:15

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od milosh » čtv 08. srp 2013 22:58:57

Test tohoto motoru s automatem je zde - http://automoto.cas.sk/clanok/185775/te ... vo-pre-lud

Uživatelský avatar
Phrz
Příspěvky: 376
Registrován: stř 01. srp 2012 14:05:58

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od Phrz » pát 09. srp 2013 13:45:09

spousta lidi tvrdi ze automat nikdy, ze spotreba a sportovni jizda a tohle a tamto a blabla.. to je ta znama skupina lidi co si vyzkousela automat pred dvaceti lety ve starym pazoutu apod, no ano pro sportovni styl jizdy neni AT tolik vhodny, ale kolik casu jezdi clovek sportovne a kolik normalne ze a spotreba a dynamika jsou uz dnes dost podobne s manualem... ale ten komfort to je proste k nezaplaceni, od popojizdeni v kolonach po dalnici, kde si to klidne podradi o dva stupne, coz s manualem obvykle neudelam a nevyuzivam tak plny potencial motoru. Ano i ja jsem o nem uvazoval, avsak kvuli velkemu priplatku sem od nej upustil. Mame AT v Mercedesu a tam je skvostny a bavit se s nim jde stejne dobre jako s manualem.

Jedinne obavy bych mel, ze je to prevodovka od Oplu, resp. GM, nemam s tim zkusenost. Chodu bych se nebal, ten bude precizni, ale spis zivotnosti.

Dnes jsem mluvil se svym mechanikem (z autorizovaneho servisu v Praze) a ptal jsem se na ty prevodovky. Problemy s prevodovkami byl pry u prvnich Vectra C, starsi uz byly ok. Pry ty same co jsou v Astrach davaji i do Insignie a funguji naprosto bez problemu, ze sice v Astre s ni nejezdil, ale v Insignii ano a tam funguje krasne. Nesmeji to byt ty easytronic, ty zlobi. Dodnes pry na servise nemeli jedinou Astru ani Insignii s rozbitou automatickou prevodovkou.
Corsa D Sport 1.4T 88Kw http://corsaclub.cz/viewtopic.php?f=9&t=9676
Astra J Cosmo 1.6T SIDI 125Kw http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=378&p=3258#p3258

Uživatelský avatar
jozkos
Příspěvky: 93
Registrován: ned 09. čer 2013 14:15:47

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od jozkos » ned 25. srp 2013 20:49:08

ja som jazdil 3,5 roka na C mercedese automat, najlepšia vec na svete...
teraz mam manual, samozrejme kvoli financiam, keby chcem do astry automat musel by som tam dat 2liter a + priplatok za automat by ma vysiel oprati tomu co mam teraz asi 3 tisic eur viac inak by som do toho siel...

ale neviem ako je natom opel s automatom...v brozure udavali na 1,6tku benzin bez turba s automatom spotrebu 9,9 v meste a manual pod8 takze neviem ci bude vychytany ,,,

Dopravní Poradce
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04. čer 2018 11:36:13

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od Dopravní Poradce » pon 04. čer 2018 12:04:44

tnemec píše:Ahoj vespolek... jsem tu naprosto nový, protože utíkám od Volva :-), a to do Astry ST 1,4T, 103 kW... výbava v pohodě, do budgetu se mi vejde vše... ale řeším (a to čistě technicky a uživatelsky, nikoli finančně), jestli manuál nebo automat... Manuál je v Astře skvostný..., ale automat je automat... máte tucha, co je to zač a jak je na tom se spolehlivostí a funkcí? Láká mě to... Díky...

update: identifikoval jsem automat, je to: http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission
Tak abych si odpověděl, v 224 kkm automat umřel a vyžadoval celkovou repasi za 70 tisíc Kč. Pravděpodobná příčina byla netěsnost v olejovém okruhu a ztráta oleje.

Jinak automat je to mizerný a má spoustu neduhů a SW zpíčenin, zejména chování při zapojení tempomatu, kdy je schopen v kopci, který normálně udrží na 6, podřadit až na 4... Naprosto nesmyslně. Automat je dobrá věc, ale tento ne.
Astra J Sportstourer, 1.4 T, 103 kw; aut. 6

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1528
Registrován: ned 05. dub 2015 21:33:57
Bydliště: CR/SR

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od blesk » pon 04. čer 2018 13:10:09

224? To vydrzel dost. Manual M32 klidne umre pri 160 (pokud jezdi na puvodni olej) nebo pri 30, kdyz je spatne smontovan ve vyrobe. Ale zase je pravda, ze oprava i vymena oleje jsou levnejsi.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Uživatelský avatar
dusan992
Příspěvky: 483
Registrován: pon 20. dub 2015 12:16:43
Bydliště: KS=Košice - okolie

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od dusan992 » pon 04. čer 2018 16:16:54

Na ja mam automat ale v kombinacii s 2.0cdti
Ak je sucast vybavy aj flexride tak vies vyuzit aj sportovejsi charakter auta.
Nie je to GM ale AISIN af40. A pouziva tuto prevodovku aj ford aj volvo a neviem kto este...
Ma nejake neduhy ale ci je to od vyroby alebo len nejakym "opotrebenim" neviem.kupoval som ako jazdenku.
Neduhy: pri prudkom brzdeni je schopna zo 6. Preradit az do 1. Alebo 2. Stupna aj napriek tomu ze nezastavim a velmi dlho drzi tu rychlost zaradenu. Ako by sa vyplasila :)
Pri ustalenej rychlosti 90-100km/h v rezimoch normal a tour radi 6.° a dusi motor doslova. Otacky kolisu a auto trasie. Nechce podratit do 5.° ci je vadna prevodovka alebo je to dosledok prilisneho eko nastavenia neviem. SW tam mam najnovsi a aj olej bol vymeneny preplachom nie refreshom.
V rezime sport sa nic take nedeje. Ten vseobecne drzi vyssie otacky a aj radi akcnejsie....
Spotrebu neriesim.
Radi plynule bez trhania i ked sa obcas zadari ale nie je to casto.
Akurat neviem ci je ta ista prevodovka aj pri benzine...
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652

Dopravní Poradce
Příspěvky: 3
Registrován: pon 04. čer 2018 11:36:13

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od Dopravní Poradce » úte 12. čer 2018 17:01:57

dusan992 píše:Na ja mam automat ale v kombinacii s 2.0cdti
Ak je sucast vybavy aj flexride tak vies vyuzit aj sportovejsi charakter auta.
Nie je to GM ale AISIN af40. A pouziva tuto prevodovku aj ford aj volvo a neviem kto este...
Ma nejake neduhy ale ci je to od vyroby alebo len nejakym "opotrebenim" neviem.kupoval som ako jazdenku.
Neduhy: pri prudkom brzdeni je schopna zo 6. Preradit az do 1. Alebo 2. Stupna aj napriek tomu ze nezastavim a velmi dlho drzi tu rychlost zaradenu. Ako by sa vyplasila :)
Pri ustalenej rychlosti 90-100km/h v rezimoch normal a tour radi 6.° a dusi motor doslova. Otacky kolisu a auto trasie. Nechce podratit do 5.° ci je vadna prevodovka alebo je to dosledok prilisneho eko nastavenia neviem. SW tam mam najnovsi a aj olej bol vymeneny preplachom nie refreshom.
V rezime sport sa nic take nedeje. Ten vseobecne drzi vyssie otacky a aj radi akcnejsie....
Spotrebu neriesim.
Radi plynule bez trhania i ked sa obcas zadari ale nie je to casto.
Akurat neviem ci je ta ista prevodovka aj pri benzine...
Jsem si taky myslel, že tam mám Aisin AF40-6, ale servisák mě vyvedl z omylu, je to ta GM sračka a přestože mám automaty rád, tak tohle se prostě nechová dobře... Dá se s tím jezdit, ale nic o čem psát domů. :)

A vypadá to, že možná bude třeba ještě udělat mozek za 40 :D
Astra J Sportstourer, 1.4 T, 103 kw; aut. 6

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1723
Registrován: sob 26. čer 2010 13:14:53
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od Astra - R@SAG » úte 12. lis 2019 14:26:13

Ahoj kolegové.

Nechce se mi zakládat nové téma a chci pouze všeobecné postřehy, od těch co máte zkušenosti s automatickými převodovkami. Celých 22 let řídím auto s manuálem a s automatem jsem jel jednou před snad 20 lety pár km. Dnes je situace už zcela jiná a přesto že za automat je velký příplatek, tak mě to nemine a manuál v dalším autě už nebudu moci pravděpodobně mít, proto chci pomalu zjistit, co a jak.

Moc se předem omlouvám za trapné otázky, ale víte jak to je, když člověk, toto nikdy neochtnal.

- Jak často je doporučena výměna oleje v automatické převodovce.
- Na co si dávat pozor, aby převodovka vydržela co nejdéle.
- Když přijedu na křižovatku a je červená, u manuálu vyřadím na neutrál, co dělá automat, má tam pořád jedničku, když budu stát na brzdě. Mám tedy dát páku do polohy N a jak se pak budu chtít rozjet do polohy D, případně M
- Předpokládám, že jak budu chtít přeřadit na jakoukoliv volbu, tak by mělo vždy být vozidlo v klidu a sešlápnutý pedál brzdy.
- Dá se za jízdy přejít z D na M reřim, jen potažení páky. Neničí se převodovka.
- Parkovací poloha P, kola jsou zablokovány, zařaďte pouze při stojícím vozidle a pokud je zabrzděna ruční brzda - osobně ruční brzdu v zimě nezatahuji, aby nepřimrzla. Když bych nechal zařazenou zpátečku R, vypl motor a zamkl auto, je auto bezpečně zajištěno, jako u manuálu a nebo je opravdu potřeba vždy v takovém stavu zařadit P volbu.

Pravděpodobně to sice bude OPEL Grandlant X a to PSA používá automatické převodovky ASIN.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
blesk
Příspěvky: 1528
Registrován: ned 05. dub 2015 21:33:57
Bydliště: CR/SR

Re: Astra 1,4T, 103 kW - manuál nebo automat?

Příspěvek od blesk » úte 12. lis 2019 15:37:16

K te vymene oleje. Vyrobce ji vetsinou nepredepisuje, protoze je docela draha, ale oprvari automatu doporucuji kazdych 60tisic km.
Zalezi od typu, ale vymena oleje muze stat i 20tisic Kc. Treba litr do Aisinu je za 2500Kc v Peugeotu a nevim kolik tam toho jde, ale bezne napriklad 6litru, dale potrebujes novy filtr, ten je take za par tisic, tesneni a podle typu prevodovky i plechovy kryt. U nekterych ale nevymenis celou napl, potrebujes na to specialni odsavacku, tu maji jenom opravari prevodovek, original servisy vypusti jenom polovinu a doleji novy olej. Ale u tveho najezdu asi nic nehrozi, nebo si kup zakladni 5letku na prevodovku.
Proste u nas automaty moc nejdou, protoze jak novy majitel priplaci, tak majitel ojetiny plati, kdyz ne za opravu, tak za olej a o neco vyssi spotreba, naladeni sw - ma svoji hlavu, nektere neumi vyradit na neutral, tak treba i z kopce pridavaji plyn. Myslim, ze zrovna ten Aisin v 2.0hdi to dela, ale v benzinu vyrazuje. Pokud se tedy nepletu.
Astra J - ST - Cosmo, AFL, AGR, CDC - 1.4T NET 103kW 2/2011

Odpovědět