Stránka 5 z 15

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 24 dub 2015, 14:23
od Puk*
Mě v servisu na první garačce tvrdili, že náplň nelze doplnit ani vyměnit, že je to celoživotní náplň. Když jsem se zmínil, že vím o problémech s převodovkou M32, tak se pán tvářil, že o ničem neví - BS Auto Brno.

Zatím problém nemám, jen se mi zdá, že řazení 1-2 není příliš přesné a při dojíždění a podřazení na 1 se dost často stává, že tam 1 nezapadne hned.

Držím palce všem, kteří musí řešit problém s M32.

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 24 dub 2015, 15:57
od blesk
A jaky mas rok a kolik mas najeto? Jezdis spis delsi trasy po dalnici?

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 24 dub 2015, 16:19
od Puk*
Mám rok 2014 (12/2013), najeto zatím cca 26tis, město 60% dálnice 40% ...

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 24 dub 2015, 16:39
od blesk
Tak to uz asi mas novy typ prevodovky, pokud jsem to spravne tady precetl ve foru - modifikovanou M32 s mazanim problematickeho loziska.

Astra J 1.4 Turbo 2011 vyrobna vada prevodovky

Napsal: 26 dub 2015, 20:56
od blesk
Nasiel som si cas a precital cele vlakno o M32 na H-ckovom fore a je tam informacia aj pre nas, ktora myslim jasne urcila pricinu, preco Jckove prevodovky skapali pri 40-60tisic km:
http://www.opel-astra-h.cz/viewtopic.ph ... 40#p121828
http://www.opel-astra-h.cz/viewtopic.ph ... 40#p121863

V skratke: do roku 2012 davali z vyroby cerveny prevodovy olej, ktory neznesie tocivy moment nad 200Nm. V niektorych pripadoch dali este aj malo oleja.

Za tohto predpokladu prevodovka vydrzi asi 160-190tisic km, ziadna hitparada, ale lepsie ako 40-60tisic km.

Takze urcite tam dat novy novy zlty olej GM(Opel) alebo Selenia(Fiat)/Tutela. Cerveny nie! Naliat spravne mnozstvo a pripadne vymenit po kazdych 60-100tisic km.

Odporucam adminovi toto vlakno premenovat na Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo alebo nieco v tom zmysle pre ludi, ktori budu hladat info o tomto probleme. Dalsi cudny zvuk im toho vela nepovie.

Co sa mna tyka, prevodovka jasne hybe radiacou pakou nielen pri pustani spojky, ale aj pri prudkom pusteni a opatovnom stlaceni plynu. Lozisko/loziska su uz asi nacate. Teraz len ide o to, ci to bude stacit servisu na to, aby potvrdil opravu v zaruke. Na toto by sa inak mala vztahovat kulancia od vyrobcu, jasna vyrobna vada, ako VW a rozvody, takze nieco ako praca zdarna a naklady na material podla poctu km. Ak budem cakat na hucanie loziska zaruka uz moze byt prec.

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 30 dub 2015, 15:44
od blesk
Takze olej v prevodovke vymeneny v Opli. Vyjadrenie servisu je ze pohyb riadiacej paky je normalny, pri zabere sa motor hybe v ulozeni spolu s prevodovkou, cim sa pohybuju aj tiahla prevodovky a tak sa hybe aj riadiaca paka. Auto nemam od nova, takze neviem potvrdit, logiku to ma, ale u inych prevodoviek to nerobi.
Najlepsie ale je, ze som dostal novy olej, ale pozor, je to cislo 1940182, co je ten povodny zly-cerveny olej, ale teraz je to uz nie 75W-85 ale 75W-90. Takze nejaka zmena tam asi je, ale chcel som ten zlty. Ten je ale ze vraj len pre auta od 2012.
To co urci vyrobca je svate (obzvlast ak ma te este zaruku):
http://www.autopress.cz/?page=310.nepod ... veho-oleje

Edit, asi to je chyba na fakture zo servisu Renocar Brno - Opel stale dodava 75W-85 nie 75W-90.

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 03 úno 2016, 11:23
od blesk
Svet Motoru, recenze Meriva:
Vůle v ložiskách převodovek: U šestirychlostních (M32) jde nejspíše o nepřesné předpětí hřídelí v kuželíkových ložiskách při montáži. Proto si některé kusy „sednou“ a nezlobí, jiné mají od začátku vůle, které postupně poškodí ložiska i ozubená kola. U pětirychlostních převodovek (F17) mohou vzniknout vůle i v diferenciálu.

Re: Ďalší čudný zvuk

Napsal: 04 bře 2016, 15:18
od blesk
Niekto navrhuje naliat do prevodovky viac oleja nez dava vyrobca. Prevodovka nie je pevne uzavreta a ma asi nejaky "pretlakovy" ventil, takz uplne asi nemusi prasknut.
Ale ma to ine nevyhody, preco to vyrobca ( a vyrobca prevodoviek) nerobi.
Zvolavacka na Cruze - preliate mnozstvo leja v manualnej prevodovke:
http://www.cruzetalk.com/forum/25-servi ... 11008.html
Dosledky to ma :
Tazke radenie a zvysena spotreba. Zjavne kvoli vyssiemu tlaku.
Samozrejme zalezi aka prevodovka a ake mnozstvo oleja. Mozno tych 2dc do M32 este zvladne, mozno nie.

Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)

Napsal: 05 bře 2016, 07:46
od mclean
a to nie je normalne, ze za jazdy nejde hodit stupeň 1? ja som myslel ze to tak ma byt, jednotka je predsa iba na rozbeh..

Re: Vyrobna chyba prevodovky Astra 1.4 Turbo (M32)

Napsal: 05 bře 2016, 07:55
od tomax
Mam s jednickou naprosto stejny problem, prevodovka F40. Kdyz dojizdim do krizovatky (krokem), jednicka tam v mnoha pripadech zasunout nejde. Jina auta to dokazou, je to bezna vec davat jednicku jeste za jizdy.