Právě je úte 19. úno 2019 22:13:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2012 12:19:04 
Offline

Registrován: stř 04. led 2012 15:36:50
Příspěvky: 170
Je možné pridávať aditíva do nafty pri motoroch s DPF filtroch? Jedná sa mi o aditív VIF. Nemôže dôjsť k poškodeniu DPF filtra? Mám Astru J - 2.0l - 121kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2012 13:54:03 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 31. pro 2011 18:18:14
Příspěvky: 160
Ja ho pridavam cely rok davam zimny VIF a zatial sa nic nestalo a myslim si ze sa ani nic nestane.Zatial s Vifom som nabehal 16tis.km bez problemov.

_________________
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92 kW SPORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: stř 19. zář 2012 13:59:11 
Offline

Registrován: pon 18. čer 2012 16:00:47
Příspěvky: 2081
papak13: a zaznamenal si i nejakú zmenu na aute, myslím spotreba, lepšie štartovanie v zime, chod motora, atď...po používaní VIF-ka. Dnes mi prišlo prvé VIF a pri najbližšom tankovaní ho vyskúšam. Hľavne ho chcem na zimu skrz tých našich náft. Ale som zvedavý, či sa to nejak i prejaví na chode motora, či spotrebe.

_________________
Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 11:52:48 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob 31. pro 2011 18:18:14
Příspěvky: 160
Xavier píše:
papak13: a zaznamenal si i nejakú zmenu na aute, myslím spotreba, lepšie štartovanie v zime, chod motora, atď...po používaní VIF-ka. Dnes mi prišlo prvé VIF a pri najbližšom tankovaní ho vyskúšam. Hľavne ho chcem na zimu skrz tých našich náft. Ale som zvedavý, či sa to nejak i prejaví na chode motora, či spotrebe.


Chod motora je podla mojho nazoru stale rovnaky.
Spotreba je podla zapisovania ta ista mozno o 0,1-0,2 deci mensia ale neviem ci je to vifom.
V zime som nemal problem nikdy so zamrznutim nafty aj pri -23 stupnov ako bolo tuto zimu. susedia po natankovani na tej istej pumpe bez vifka uz nenastartovali.

_________________
ASTRICKA J 1.7 CDTI 92 kW SPORT


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 11:53:05 
Offline

Registrován: stř 04. led 2012 15:36:50
Příspěvky: 170
Doostal som odpoveď priamo od www.vif.cz:

Vážený pane,

v praxi může vlivem použití nevhodného paliva nebo nevhodného motorového
oleje docházet k poškození filtru pevných částic nebo alespoň k rychlejšímu
zanášení, které si vynucuje častější vypalování, i k poškození katalytického
systému. Aby k tomu nedocházelo, nesmí palivo obsahovat žádný kov, protože
sloučeniny kovů tvoří po spálení popel, který se usadí ve filtru částic a
pochopitelně z něho nejde odstranit vypálením, dále nesmí obsahovat síru,
jejíž sloučeniny zvětšují hmotnost částic a nesmí obsahovat ani fosfor,
který se mimo jiné podílí i na tvorbě popelu. Motorové oleje se ale bez
přísad obsahujících tyto látky doposud nedokážou obejít, takže vznikla ve
výkonnostní klasifikaci ACEA (www.acea.com) třída C, definující složení a
vlastnosti motorových olejů se sníženým obsahem popelu , síry a fosforu,
které se k filtru částic chovají šetrněji. Tyto zásady plně respektuje
složení výrobku Super Diesel Aditiv, který je zcela bezpopelný a neobsahuje
žádné kovy, síru ani fosfor. V provozu vozidla s filtrem částic se projevuje
příznivě, protože mimo jiné obsahuje látku typu bezpopelného oxidovadla,
zvyšujícího cetanové číslo, ale i zlepšujícího spalování a zmenšujícího
tvorbu částic, tj. sazí, vznikajících při každém spalování nehomogenní
směsi, které je typické pro vznětový motor. Je pravda, že odborné časopisy
provedly různé testy a publikovaly jejich výsledky, ale nikoliv testy vlivu
na filtr částic, protože od r. 2007 se postupně měnilo složení motorové
nafty zvyšováním povinného přídavku metylesterů (bionafty) a také proto, že
jejich obsah v naftě nepřetržitě kolísá a nelze zajistit palivo stálého
složení pro dlouhodobé jízdní zkoušky. Zkušenosti z dlouhodobějšího provozu
ale existují, protože stejné komponenty jako obsahuje Super Diesel Aditiv,
ale v jiných poměrech obsahují i prémiové nafty a dosažené výsledky spojené
s jejich používáním jsou všestranně více než dobré. Proto se negativních
vlivů na filtr částic není třeba obávat.

Petra Najmanová


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 12:48:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 13. led 2012 20:48:34
Příspěvky: 91
Papak13:
Co to kostuje ?

_________________
Uz coskoro
Astra ST 2.0 CDTi 121kw/165k Cosmo, Silver Lake, AFL+USB+Bluetooth, ParkAsiist P+Z, Ergo. predne sedadla,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: čtv 20. zář 2012 14:17:18 
Offline

Registrován: stř 04. led 2012 15:36:50
Příspěvky: 170
Cena na nete:8,25 EUR - 500ml mas na 500l nafty. Dava sa 20ml/20l nafty. Je letny a zimny VIF.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 13:08:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. črc 2013 18:54:07
Příspěvky: 119
Ahoj.
Ja už dávam do J-čkovej Astry 3 roky WIF-ko stále len zimné a nenaštartovala mi len raz, ale to umrela 7 ročná batéria od výroby auta.
Výfuková koncovka býva čierna sem tam ju musím utrieť handrou. Neviem prečo, možno predchádzajúci majiteľ dal vykuchať DPF filter. :shock: :shock: :shock:
Ale na diagnostike sa filter normálne hlásil a aj "povedal" koľko má najazdené.

_________________
Astra Sports Tourer 2.0 CDTI 160PS 2011/03


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: sob 02. pro 2017 18:06:46 
Offline

Registrován: sob 20. dub 2013 13:20:01
Příspěvky: 205
aj ja mam na mojej 2,0 cdti sem tam cierny vyfuk.... ono dpfko vyrazne stlmi cierne kudole dymu ale sem tam pri vypalovani idu sadze von...

auto mam od 0 km a teraz cca 115 t najazdene ... ziadne chyby s dpf a ked vypaluje tak vypaluje...

_________________
Opel Astra J ST 2.0 CDTi 121kW


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Aditív do nafty a DPF filter
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 13:57:03 
Offline

Registrován: pát 06. kvě 2011 8:15:43
Příspěvky: 71
Také používám VIF letní i zimní a to po dobu 3 let. Bez problémů startuji i mínusových teplotách. Jsem přesvědčen, že při kolísající kvalitě naší nafty (a to tankuji výhradně Shell a Benzina) je to nutnost. Najeto 112000 km zatím bez závady (ťuk ťuk ťuk). 8-)

_________________
Od 23.9.2014 Astra J Enjoy 1,6 CDTI 81 kW
EX Astra J 1,6 XER (prý 85 kW) Enjoy


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Partneři: | OPEL umí česky | OPEL díly + diagnostika | Servis Vašich Opelů | DoOpla.cz - Originální díly a oleje