Spotřeba A16XER

Uživatelský avatar
AlCapone
Příspěvky: 12
Registrován: 24 pro 2018, 12:55

Spotřeba A16XER

Příspěvek od AlCapone » 28 pro 2018, 21:01

Ta druhá sonda ale neřídí motor je pouze diagnostická takže moje vysoká spotřeba by se výměnou té druhé sondy nevyřešila.Pokud mám první sondu v pořádku tak už nevím čím to může být ta spotřeba.Ted jsem si všimnul ještě když jsem měřil tu sondu že mi v motoru v prostoru jak jsou svíčky cvaká,takový pravidelný zvuk jako hodinky,když přidám tak cvaká pořád stejně.Dela to při zahratem motoru.Dalsi věc je že mi na palubnim PC vyskočila hláška na doliti oleje ale když jsem ho kontroloval tak podle měrky je na maximu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reklama
 

Uživatelský avatar
AlCapone
Příspěvky: 12
Registrován: 24 pro 2018, 12:55

Spotřeba A16XER

Příspěvek od AlCapone » 28 pro 2018, 21:04

Jinak ta druhá sonda ukazuje 0,8-0,81V


Sent from my iPhone using Tapatalk

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: Spotřeba A16XER

Příspěvek od bezdo » 02 led 2019, 10:27

skus vyčistiť MAF sensor, možno to ma niečo spoločné, myslim?
položka 25 v odkaze

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1 ... 319,16312/
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
AlCapone
Příspěvky: 12
Registrován: 24 pro 2018, 12:55

Spotřeba A16XER

Příspěvek od AlCapone » 03 led 2019, 18:09

MAF sensor na mém autě nelze vyčistit,je to celé zalité v plastu když se to vyndá.Jinak při výměně lambda sondy jsem při jejim povolování strhnul závit :-)Jel.jsem z garáže kterou mam 11 km od domu bez lambda sondy,byla tam jen zastrcena a neutažená a rozdil jsem při jízdě stejně nepoznal.Zitra jdu pro závitník a zavit se mi snad podaří zachránit a našroubuju tam tu novou lambdu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: Spotřeba A16XER

Příspěvek od bezdo » 03 led 2019, 18:52

Preco by nesiel vycistit,kade by prudil zvduch,ked sa tam dostane vzduch tak sa to isto da vycistit.Su tam kanaliky a pod tym plastom su odporove drotiky a cidlo teploty. Zobrat cistic a vysprejovat. Ja som daval pozor aby som moc nespliechal na plosak.
Po vycisteni sa hned zlepsili ranne studene starty.
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Spotřeba A16XER

Příspěvek od jack » 03 led 2019, 20:16

bezdo - a ako a od čoho sa ten senzor môže zašpiniť? Je umiestnený v telese vzduchového filtru - za filtrom - čiže cez to čidlo prúdi čistý filtrovaný vzduch, ten istý ako sa nasáva do valcov.
Kontrolujem vzduchový filter minimálne 1x za rok, zároveň vyčistím celé teleso vzduchového filtru a pohľadom skontrolujem aj ten spomínaný senzor, ale za 5 rokov je senzor čistý ako slza - nemá sa od čoho zašpiniť, jedine že sa zanedbá výmena vzduchového filtru a dostane sa tam nejaký sajrajt - no to by sa (nefiltrovaný) špinavý vzduch nasával aj do valcov, čo by nebolo práve najvhodnejšie pre motor.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

bezdo
Příspěvky: 96
Registrován: 13 úno 2015, 09:11
Bydliště: Prievidza

Re: Spotřeba A16XER

Příspěvek od bezdo » 03 led 2019, 20:55

Jack-ked sa staras ako ty,pouzivas prvotriedne filtre, tak sa nezaspini.
Videl si testy filtrov? Vela aj znackovych pohorelo a vobec nevadi , ze je tato velmi citliva suciastka za filtrom. A aj pouzivas lacne, alebo sportovy bavlneny olejovany filter, treba cistit pravidelne maf.
Ja som len chcel poradit, lebo je to jednoduche a mozno sa mohlo nieco zmenit napr.aj v spotrrebe o com bola tema.
P.s.inak odpovedal si si sam a od teba, skuseneho motoristu a poradcu na fore som ani moc taku otazku necakal.
P.s.2 skus okrem pohladu prejst po senzore bielou handrickou, ja som si myslel ze tiez je cisty, na pohlad, a velmi som sa prekvapil...
ASTRA J ST,Enjoy, 1.6, 85kW, A16XER 06/2012

Uživatelský avatar
jack
Příspěvky: 1014
Registrován: 15 pro 2013, 14:12

Re: Spotřeba A16XER

Příspěvek od jack » 04 led 2019, 07:22

bezdo, ja som tu otázku položil v dobrej viere - nič zlé som tým nemyslel, len mi nešlo do hlavy, že ako sa ten senzor môže tak zašpiniť, aby to malo vplyv a skresľovalo ním namerané hodnoty.
Teoreticky nijako,no pravdu vravíš, v prípade použitia kde-akého filtra a zanedbania údržby je veľká pravdepodobnosť na jeho znečistenie a tým pádom aj namerané hodnoty budú skreslené - no to sme už mimo tému.
P.S. ďakujem za pochvalu (skúsený motorista a poradca :o ) - či som skúsený to neviem posúdiť - učíme sa celý život a ohľadne toho poradcu - nepovažujem sa za extra veľkého odborníka, no niečo sa na mňa už za ten čas "nalepilo"a "snažím sa" čo-to pochytiť aj teraz.
OPEL Astra J 1.6 Notchback - Cosmo

Uživatelský avatar
AlCapone
Příspěvky: 12
Registrován: 24 pro 2018, 12:55

Spotřeba A16XER

Příspěvek od AlCapone » 05 led 2019, 13:30

Ten maf je čistý,startuje to perfektně,nic nekolisa.Vcera jsem vyrezal nový zavit do bloku motoru na tu novou sondu,samozřejmě jsem to při řezání musel stříkat řezným olejem.Takze i když jsem pak hadrem utrpěl vše co šlo a dal jsem tam novou lambdu,neskutečně se začalo kouřit z motoru a zrychlili se otáčky a zapnul se ventilátor na plno.Myslel jsem ze je po autě.Pak se to asi vypalilo a uklidnilo.Jenze po 10 km se motor přepnul do nouzového režimu a žral 14 litru/100km.Zjistil jsem ze ta nová lambda přestala fungovat(cena 1800).Myslel jsem ze ji znicil ten řezný olej co se tam pod ní vypaloval.Vyndal jsem ji utřel hadrem,vyresetoval ŘJ a lambda začala běhat.Ted to žere tak 8,5 po městě.Jeste jsem přišel na to že mam v háji termostat,protože aw auto nezahreje na 70 stupňů ani po 30 minutách.A od nastartování je hned teplá ta hadice co ma byt studená a vede do chladiče.Zasekly termostat v otevřené poloze určitě.Pozitri ho budu měnit tak by spotřeba měla ještě klesnout.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
AlCapone
Příspěvky: 12
Registrován: 24 pro 2018, 12:55

Spotřeba A16XER

Příspěvek od AlCapone » 05 led 2019, 13:30

Ten maf je čistý,startuje to perfektně,nic nekolisa.Vcera jsem vyrezal nový zavit do bloku motoru na tu novou sondu,samozřejmě jsem to při řezání musel stříkat řezným olejem.Takze i když jsem pak hadrem utrpěl vše co šlo a dal jsem tam novou lambdu,neskutečně se začalo kouřit z motoru a zrychlili se otáčky a zapnul se ventilátor na plno.Myslel jsem ze je po autě.Pak se to asi vypalilo a uklidnilo.Jenze po 10 km se motor přepnul do nouzového režimu a žral 14 litru/100km.Zjistil jsem ze ta nová lambda přestala fungovat(cena 1800).Myslel jsem ze ji znicil ten řezný olej co se tam pod ní vypaloval.Vyndal jsem ji utřel hadrem,vyresetoval ŘJ a lambda začala běhat.Ted to žere tak 8,5 po městě.Jeste jsem přišel na to že mam v háji termostat,protože aw auto nezahreje na 70 stupňů ani po 30 minutách.A od nastartování je hned teplá ta hadice co ma byt studená a vede do chladiče.Zasekly termostat v otevřené poloze určitě.Pozitri ho budu měnit tak by spotřeba měla ještě klesnout.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odpovědět