Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Ukažte ostatním svoje Jéčko
Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Marek L » 23 říj 2016, 10:41

Zdravím všechny.

Mám trochu času, tak představuji svou Astru, myslím, že nijak nevybočující ze standartních řad.
Auto zakoupeno jako druhé po krátké Astře G. Po skoro roce hledání různých jiných ojetin, než je Astra, které ve slušném stavu a aspoň trochu důvěryhodné vyžadovaly min. 300000 Kč a stejně měly najeto 100 -150 tis. km., jsme se doma rozhodli, že si raději trochu připlatíme za nové a hlavně podle našeho gusta vybavené auto. Snížili jsme nároky na výkon motoru, spotřebu, typ auta a za slušných podmínek programu Opel Partner jsme šli do Astry J. Barvu jsme původně chtěli ten tmavý mahagon, ale Opel ji údajně ke konci výroby vyřadil z nabídky. Nakonec auto objednáno snad dva týdny před koncem možnosti ho vůbec objednat. ;)

Spíš se pokusím o takové snad reálné zhodnocení auta skoro po roce provozu.

Plusy a čeho nelituju, že jsem připlatil:

celkově pěkné auto, hlavně zevnitř, ale to bych si ho asi nekoupil, že?
rovný kufr bez zbytečných vyboulenin
CD 600 a Infinity sound system, který já považuju za zvukový základ pro toto auto
výhřev sedadel a hlavně volantu
zadní parkovací kamera
přední i zadní loketní opěrky - nepochopitelně příplatkové
uspořádání a provedení tlačítek na volantu – nemám rád takové ty křížky jak na playstationu
decentně umístěný přední USB port, neruší a netrčí do prostoru, v kombinaci s krátkou fleškou ideál.

Mínusy, ale většinou prkotiny:

1,4 syčení turba v určitých otáčkách zbytečně slyšitelné uvnitř vozu
hluk od předních kol a šustění okolo předních dveří
zvuky převodovky při řazení
tlačítka pro ovládání předních oken jsou nesmyslně za rukojetí dveří
rádio CD 600 má horší logiku řazení adresářů skladeb a je pomalé – viz. vlákno CD 600
chybí tlačítko na okamžité vypnutí displeje rádia
není možnost přepnout displej CD 600 manuálně na noční režim
nemožnost ovládání teploty pro obě strany najednou - dual režim
nejde odklopit loketka ve vysunuté poloze
plasty tlačítek jsou rychle zapatlané od prstů
na to jak je to auto dlouhé je málo místa na nohy vzadu
pravé noze trochu vadí středový panel
základní přední světla nesvítí nic moc
všem přihrádkám na odkládání věcí chybí pár cm :D :D :D
nepěkný kožený „pytel“ kolem manuální ruční brzdy

Co bych příště dokoupil, kdyby to vůbec šlo:

Silnější benzínový motor 1,6 - 132 kW, (diesel je na individuální zvážení každého) auto je prostě těžké a 1,4 turbo benzín s tímto autem je takový základ, když jezdím sám, jde to, ale když se naloží prostě nikam zvlášť nespěchá :)
ergonomické sportovní sedačky
flexdock patici na přední palubovku kvůli 5V na napájení čehokoliv a rozhodně USB pro zadní sedadla
lépe svíticí přední světla
chromové lišty kolem oken
ploutev v barvě karoserie místo prutové antény
palubní počítač jako má Astra K, té oranžové barvy je tam na mě nějak moc a neladí s CD 600
Ale je to všechno coby kdyby, protože vše stojí peníze.

Vypadá to, že převažují mínusy, ale není to tak, jak už jsem napsal, většinou jsou to prkotiny.
Pořád platí, že se mi to auto líbí, koupil bych ho znovu a mám každý den radost když k němu jdu.
Jinak bych tu o tom ani nepsal.

A zamyšlení a sny na závěr, jestli můžu...

Co bych koupil příště za kombíka bez ohledu na kvalitu a recenze – aby se mi to prostě zase líbilo?
(a musely by samozřejmě být penízky... :( )
Asi v tomto pořadí podle vzhledové oblíbenosti:
Opel Insignia
Toyota Avensis 2010 – 2014
Opel Astra K
Hyundai I 40
Přílohy
Astra 01.jpg
Astra 02.jpg
Astra 03.JPG
Naposledy upravil(a) Marek L dne 23 říj 2016, 12:27, celkem upraveno 1 x.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW

Příspěvek od Astra - R@SAG » 23 říj 2016, 11:49

Ahoj lépe bych to nenapsal. Máš pravdu, 1.4 Turbo je minimum a to co bys příště dokopil to vše mám a Souhlasím s tebou, je to super. Mě osobně schází parkovací zadní kamera. Přestože už mě Astra sklamala poruchou ŘJ motoru. Jinak jsme moc rádi že se v ní skvělé jezdí. Co úžasné je její krasny vzhled :D . Jsem v Havířově každý týden, tak můžeme se sejít a prohodit pár slov.
Ať slouží v pohodě.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Uživatelský avatar
mater
Příspěvky: 540
Registrován: 25 srp 2015, 20:55

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od mater » 23 říj 2016, 13:11

ano, tak nejako, aj v mojom pripade zafira ma plusove aj minusove body, ja som po Astra G zostal pri oply kvoli tovarenskemu LPG. A naozaj sa to oplatilo a tiez sa tesim ked niekam ideme autom ...

par mojich komentov:
CD 600 a Infinity sound system
- to infinity bolo v zafire za priplatok 550euro, co je dost, ked som len tak presiel ponuku lepsich reprakov tak som sa cenovo dostal na cca 350euro
- zakladne repravky v zafire nehraju zle, ale mozno ked trosku prisporim tak nastane asi vymena ;-)
decentně umístěný přední USB port
- neviem ako je to v astra, v zafire sa vyklopy taky dekel v odkladacom priestore pred rychlostkou a tym sa o dost zmensi ten priestor, takze mne sa to riesenie nepaci. Nastastie ked si kupis kratky USB disk tak sa to da zaklopit spat. Horsie je to ked chcem pouzi navigacku :-(
- inac planujem vytiahnut 12V zasuvku niekam v predu, kvoli tej navigacke
hluk od předních kol
neviem co myslis po pojmom hluk, ja v zafire ovela viac citim / pocujem nerovnosti, take buchotanie, ale moze to byt sirokym pneu 225 / 50 R17
chybí tlačítko na okamžité vypnutí displeje rádia
- podla mna zbytocne svieti display s logom ked je radio vypnute, ale to je asi kvoli tomu ze sa na nom zobrazuje aj stav klimy / vzduchotechniky {ked sa nieco meni}
- niekedy proste nechcem pri soferovani pocuvat hudbu, asi starnem ;-) tak radio vypnem ale display stale svieti
všem přihrádkám na odkládání věcí chybí pár cm
- tak to je velka pravda
- v zafire sa dokonca chvalili ze ma cca 30 odkladacich miest, ma dokonca 2x skrynku pred spolujazdcom, ta vrchna je takmer nepouzitelna, je nizka dlha navyse ma zalomene dno. Ta spodna, do tej vojde akurat ta tasticka s manualom a servisnou knizkou :-(



co sa tyka buduceho auta ;-) tak to budem riesit ked to pride.
avensys, i40, insignia su o level vacsie auta a nielen rozmerovo ale aj cenovo.

Ked som bol posledne v opel servise, tak som sadol do insignie sedan a v predu celkom OK, ale ked som si sadal do zadu tak som si furt buchol hlavu a pri vystupovani som tiez musel davat vacsi predklon, tak som isiel do astry sedan a tam to bolo to iste alebo mozno trosku lepsie. To iste plati pre miesto na nohy pri nastupovani a vystupovani vzadu, vysledok je potom obkopane tapacirum {je tam sice plast ale ten sa blbo cisi} hlavne ked je dazdive obdobie

Zafira ma tiez blbo rieseny priestor pre nohy pocas nastupovania a vystupovania :-(
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012

Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Marek L » 23 říj 2016, 14:19

To hučení myslím od pneumatik, záleží asi na jejich kvalitě. Ale přesto si myslím, že to málo tlumí dovnitř.
Jinak jsem fanda do zvuku, a základní zvuková výbava v Astře nic moc. Okolo volume 20 to začne nějak kreslit, ztratí se tlak zvuku. Ale to jsou jen moje subjektivní poznatky. Proto píšu, že pro mě je Infinity super základ do Astry. Jsou i samozřejmě lepší aparáty v autech. Při výměně repro je to loterie, aby si sedly frekvence a citlivosti db. A aspoň bez pasivního subwooferu to nebude nikdy ono.
Spousta zvuku zanikne v hluku motoru a auta obecně, ale zabíhám mimo. Mě Infinity stálo 12000 kč, to mi nepřišlo moc a v podstatě proto tam nemám stříbrné lišty, které mě měly vyjít cca na 10000 Kč podle ceníku. Ty lišty snad ještě někdy pořeším tady podle fóra.
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Uživatelský avatar
mater
Příspěvky: 540
Registrován: 25 srp 2015, 20:55

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od mater » 23 říj 2016, 17:06

Mne zimne gumy hucia trosku viac ako letne ...

V "gecku" som menil origos {velmi slabe} za Hertz {uz si nepametam presne ktory typ} a zmena bola velmi paradna. So Sony radiom, ktore malo xploud to hralo az prilis basovo na moj vkus, takze som vacsinou mal ten xploud vypnuty.
Zafira-C Cosmo 1.4T 103kW LPG ( B14NET ) 8/2015
ex: Astra-G Caravan Classic 1.4 66kw ( Z14XEP ) 9/2005 LPG prerabka 9/2012

Uživatelský avatar
dusan992
Příspěvky: 483
Registrován: 20 dub 2015, 12:16
Bydliště: KS=Košice - okolie

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od dusan992 » 26 říj 2016, 00:29

ja som menil v lete repro za hertz + vytlmenie dverí....neskutocný rozdiel. radio cd500navi.
OPEL Astra J.....2.0 CDTI 118kW.....6°AT.....r.v. 2011.....http://www.astra-j.cz/viewtopic.php?f=17&t=652

Xavier
Příspěvky: 2303
Registrován: 18 čer 2012, 16:00

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Xavier » 27 říj 2016, 15:29

zaujimalo by ma, cim sa to infinity lisi. lebo ked som pozeral stredovy reprak, ze dokupim origo, tak rozdiel medzi obi a z infinity bol 5eur.
ale ta hudba v astre je otras. zlate G s 8 repro.
Škoda Scala 1,6 tdi style, 2019
ex: Astra J ST 1,7cdti DTS cosmo 2014
ex: Astra J 1,7cdti DTJ cosmo 2012
ex: Astra G 1,6 16v LPG
ex: S105L

Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Marek L » 28 říj 2016, 10:05

Dušan:
Do vytlumení dveří se mi nechce, ale je fakt, že toho zvuku je zvenku slyšet hodně. Vypadá to, že to skoru vůbec netlumí. Takže si dobře udělal a užij si to. Géčko bylo zvenku slyšet mnohem méně.

Xavier:
Ruzdíl bude asi skoro nic, ale system Infinity není jen o středním repro, je tam ještě pasivní sub v kufru a zesilovač na celý systém schovaný za pravým zadním světlem.
Jinak infinity klidně mohlo mít i zadní výškové repro nahoře ve dveřích, ale šetří se na všem...
Astra K už infinity apod. nenabízí vůbec... :cry:
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Uživatelský avatar
Marek L
Příspěvky: 329
Registrován: 15 čer 2015, 16:00

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Marek L » 29 lis 2016, 18:25

Tak 5.12. to bude jeden rok.
Celkově zatím maximální spokojenost a bez závad. Spotřeba pořád stejná jako u koupě, nijak se po zajetí nesnížila. Odchylka palubáku v neprospěch řidičovy peněženky vysledována 0,3 - 0,4 L, takže taky nic nového. Dnes už vím, že moje 1,4 turbo benzín v Astře J kombi jezdí fyzicky v průměru
za 6,4 - 7,8 podle stylu a délek ježdění a u mě je to spíš častěji ta vrchní hranice, protože jezdím 90 procent kratší a sem tam středně dlouhé trasy.
K tomu co se mi na Astře nelíbí přidám další. Nelze se od jisté chvíle zbavit hlášky "Nízká hladina paliva".
Já bych potřeboval vidět aspoň orientační dojezd a ujeté denní kilometry. No prostě ne!!!
Ale hlavně, že se tam umí na displej vetřít rádce řazení. :lol: :lol: :lol:
Jinak fajn.
Přílohy
Astra 036.jpg
Astra J ST Drive 2015 - 1,4 88 kW - B14NEL - CD 600 - Infinity - výhřev sedadel a volantu - kamera
Corsa D Sport 2014 - 1,4 74 kW - A14XER - CD 40 USB - výhřev sedadel a volantu
"RIP" Astra G Sportive 1998 - 1,6 74 kW - X16XEL - Hatchback

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Příspěvky: 1784
Registrován: 26 čer 2010, 13:14
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Marek L - Astra J, ST, 1,4 - 88 kW - Drive

Příspěvek od Astra - R@SAG » 30 lis 2016, 06:17

Naprostá pravda :D :D :D , ale ta hláška natrvalo tam se obj. při dojezdu 30km a míň.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1992 - 1.4 8v / Opel Astra G 2006 1.4 16v Twinport
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
http://astra-rasag.maweb.eu - vše o Opel Astra G / H / J / Grandland X + PSA Motory

Odpovědět